ПРОДАЈЕТЕ СТАН КАО СА ПИНТЕРЕСТА? Купци беже кад виде ово! ЕВО ШТА ИХ НАЈВИШЕ ОДБИЈА
Иако друштвене мреже врве прелепим ентеријерима, праћење неких трендова може отежати продају некретнине
Од гломазних столица до врло ниских софа, одређени стилови могу прикупити мноштво лајкова на друштвеним мрежама, али нису увек практични – нити привлачни купцима.
Према речима Терија Фишера из компаније We Buy Any Home, савремени ентеријери често су дизајнирани с фокусом на естетику, а не на функционалност, што може представљати проблем за потенцијалне купце.
„Људи су привучени минималистичким, ултра-модерним намештајем који на друштвеним мрежама изгледа сјајно, али није прилагођен стварним потребама просечног купца“, изјавио је. „Огромна закривљена софа можда изгледа ефектно, али ако доминира дневним боравком и чини простор мањим – то ће одбити људе.“
Када стил надвлада практичност
Нископрофилне „cloud“ софе и масивне „bouclé“ фотеље, које тренутно доминирају на Инстаграму и ТикТоку, не само да су непрактичне већ често нарушавају осећај равнотеже и простора у соби.
„Ови ниски комади често се тешко уклапају са осталим намештајем, па собе делују неусклађено или лоше организовано“, појашњава Фишер. „Старији људи теже могу да се замисле у таквом амбијенту, ако намештај делује неудобно или га је тешко користити.“
Додаје да ентеријери с упечатљивим дизајнерским комадима могу оставити купце у недоумици – како би уопште изгледао живот у таквом простору, посебно када је реч о мањим становима.
„Купци желе да замисле како је живети у том простору. Ако је дом препун трендова са ТикТока који вриште ‘стил испред суштине’, теже га је замислити као свој будући дом“, наглашава он.
Шта заправо привлачи купце?
Фишер тврди да ће неутралан, уравнотежен намештај безвременског изгледа увек имати предност у односу на смеле трендове.
„Класична, удобна софа, паметан распоред простора и намештај који не оптерећује собу – то су кључни елементи. Купци желе да виде простор у којем је лако живети, који делује пријатно и пространо“, каже он.
Такође саветује продаваче да мисле на практичност – то значи да намештај треба да буде лак за премештање, у складу са величином просторије и да не омета свакодневне активности.
„Ако волите тренди изглед, одаберите декоративне детаље попут јастука, слика или ваза – јер их лако можете променити“, додаје он. „Али када је реч о већим комадима намештаја, држите се стилова који неће брзо изаћи из моде или изазивати подељена мишљења.“
Закључак стручњака гласи: ако желите да продате кућу или стан, фокусирајте се на функционалност – а не на број пратилаца на друштвеним мрежама.