Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(FOTO) NOVI AUTO-PUT OD PRELJINE DO POŽEGE PRED OTVARANJEM Trećinu trase čine mostovi i tuneli

23.06.2025. 09:10 09:22
Piše:
Izvor:
Dnevnik
kombo
Foto: Printskrin instagram / koridorisrbije

Uveliko se završavaju radovi na deonici auto-puta od Preljine do Požege.

Postavljaju se podužni nosači mosta  na 108. kilometru koridora u Preljini. U toku je asfaltiranje, a ujedno se radi novo korito Zapadne Morave. Građevinci rade na  rečnoj regulaciji u svrhu odbrane od poplava trase auto- puta ali i okolnih mesta, kako je pojasnio direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić na svom instagram nalogu. 

Deonica Preljina-Požega duga je 30,9 kilometara. Deonica prolazi kroz teren koji je građevinski veoma zahtevan, pa skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli i to: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Tuneli Trbušani, Munjino brdo i Laz projektovani su da imaju dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer.

put
Foto: Printskrin instagram/ koridorisrbije

Gradnja deonice počela je u avgustu 2019. godine, a glavni izvođač radova je kineska kompanija CCCC. Deonica Preljina-Požega je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd - južni Jadran, ukupne dužine 258 kilometara.

Auto-put od Preljine do Požege predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd-Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa Bosnom i Hercegovinom.
Deonica Preljina-Požega će povezati Čačak, Lučane i Požegu, kao i dva okruga – Moravički i Zlatiborski. Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10. 

put
Foto: printskrin instagram/ koridorisrbije

Najavljeno je da će Munjino brdo, najduži tunel u Srbiji biti otvoren 28. juna. Tunel je dugačak nešto više od dva kilometra i 700 metara. U tunelu Munjino brdo, kao i u tunelu Laz izgrađeno je devet prolaza za pešake, kao i dva prolaza za vozila. Imaće i operativni centar na svakom portalu, kao i trafostanice unutar putnog prokopa. Neimari su se tokom radova suočavali sa sleganjem terena, četiri vrste zemljišta i kamena, podzemnim vodama, klizištima... Poseban izazov bilo je dopreme teške mehanizacije u tesnac klisure u kojoj nije bilo čak ni planinskih staza.

Završetkom deonice od Preljine do Požege dužina auto-puta „Miloš Veliki” od Beograda do Požege biće 150 kilometara.  

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar