Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„DNEVNIK” NA LICU MESTA

NOVI ŽELEZNIČKI PRELAZ PREKO TAMIŠA OTVARA SE U SEPTEMBRU Stari tomaševački most na pruzi Pančevo–Zrenjanin odlazi u penziju

04.07.2025. 08:08 08:39
Piše:
Izvor:
Dnevnik
мост
Foto: Grad Zrenjanin

Izgradnja novog železničkog mosta preko Tamiša, između Orlovata i Tomaševca, poznatog pod imenom Tomaševački most, privodi se kraju.

Završetak radova i otvaranje mosta očekuje se krajem avgusta ili početkom septembra. 

Taj novi železnički objekat preko reke Tamiš gradi se nedaleko od sadašnjeg železničko-drumskog mosta.

- Novi Tomaševački most prvi se na veoma specifičan način - kaže portparol „Inrastrukture železnice Srbije” Nenad Stanisavljević. 

Izvođač će na kraju projekta ugraditi 500 tona konstruktivnog čelika i 2.600 kubika betona u sam most, dok će se na celoj deonici postaviti 170 tona šina i 1.800 pragova na cementom stabilizovanom nasipu, u koji će biti ugrađeno 24.000 kubika materijala

мост
Foto: Grad Zrenjanin

- Čelične konstrukcije se rade na obali, a zatim se hidrauličnim presama guraju preko reke, tako da most spaja dve obale, što je predstavljalo veliki izazov za izvođače radova i domaće neimare. Celokupna ugovorena deonica iznosi 1.400 metara. Glavni nosač novog mosta je čelična konstrukcija koja premošćava tri raspona od po 40 metara replicirajući stari most. Izvođač će na kraju projekta ugraditi 500 tona konstruktivnog čelika i 2.600 kubika betona u sam most, dok će se na celoj deonici postaviti 170 tona šina i 1.800 pragova na cementom stabilizovanom nasipu, u koji će biti ugrađeno 24.000 kubika materijala. U zoni mosta će se uraditi i regulacija korita reke Tamiš.

Čelične konstrukcije se rade na obali, a zatim se hidrauličnim presama guraju preko reke, tako da most spaja dve obale, što je predstavljalo veliki izazov za izvođače radova i domaće neimare

Stari železničko- drumski „Tomaševački most” sagrađen 1880. godine, uskoro više neće biti u upotrebi. Reč je o mostu između Orlovata i Tomaševca, koji se nalazi na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi Pančevo Glavna – Zrenjanin – Kikinda – državna granica. Stari „Tomaševački most” služio je za odvijanje železničkog i drumskog saobraćaja, što je decenijama dovodilo do problema, jer kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj. U narednom periodu planirana je modernizacija čitave ove pruge.

мост
Foto: Grad Zrenjanin

Analize i pregled stanja tog mosta pokazale su da nije isplativo ulaganje u staru konstrukciju i da je potrebna izgradnja novog objekta, koji će se nalaziti nedaleko, na 63 102 kilometru.

Tomaševački most bio je u upotrebi punih 140 godina i predstavlja najstariji most ovog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju koja je posebno izražena u ovom delu Srbije

Tomaševački most bio je u upotrebi punih četrnaest decenija i predstavlja najstariji most ovog tipa u Srbiji, simbolizujući istoriju Banata i železničku tradiciju koja je posebno izražena u ovom delu Srbije. Zbog toga su građani, stručna i najšira javnost više puta pokazali zainteresovanost da se stari most sačuva. Ideja je da se stari Tomaševački most kao industrijsko i tehničko nasleđe sačuva i nakon što u potpunosti prestane da bude u upotrebi za železnički i drumski saobraćaj, da se koristi kao pešačko-biciklistički.

мост
Foto: Grad Zrenjanin

„Infrastruktura železnica Srbije“ počela je 31. maja 2024. godine gradnju novog „Tomaševačkog mosta“, čija će dužina biti 120 metara, na pruzi između Pančeva i Zrenjanina. Ugovoreni rok za završetak radova bio je 460 dana. Ugovor o izgradnji novog mosta „Infrastruktura železnice Srbije zaključila je sa „Extra-auto transportom“, u zajedničkoj ponudi sa firmama „Briken“, „ZGOP“ i „Trioprojekt“. Vrednost ugovora je nešto više od jedne i po milijarde dinara, uključujući i PDV.

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar