„ДНЕВНИК” НА ЛИЦУ МЕСТА
НОВИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ ПРЕЛАЗ ПРЕКО ТАМИША ОТВАРА СЕ У СЕПТЕМБРУ Стари томашевачки мост на прузи Панчево–Зрењанин одлази у пензију
Изградња новог железничког моста преко Тамиша, између Орловата и Томашевца, познатог под именом Томашевачки мост, приводи се крају.
Завршетак радова и отварање моста очекује се крајем августа или почетком септембра.
Тај нови железнички објекат преко реке Тамиш гради се недалеко од садашњег железничко-друмског моста.
- Нови Томашевачки мост први се на веома специфичан начин - каже портпарол „Инраструктуре железнице Србије” Ненад Станисављевић.
Извођач ће на крају пројекта уградити 500 тона конструктивног челика и 2.600 кубика бетона у сам мост, док ће се на целој деоници поставити 170 тона шина и 1.800 прагова на цементом стабилизованом насипу, у који ће бити уграђено 24.000 кубика материјала
- Челичне конструкције се раде на обали, а затим се хидрауличним пресама гурају преко реке, тако да мост спаја две обале, што је представљало велики изазов за извођаче радова и домаће неимаре. Целокупна уговорена деоница износи 1.400 метара. Главни носач новог моста је челична конструкција која премошћава три распона од по 40 метара реплицирајући стари мост. Извођач ће на крају пројекта уградити 500 тона конструктивног челика и 2.600 кубика бетона у сам мост, док ће се на целој деоници поставити 170 тона шина и 1.800 прагова на цементом стабилизованом насипу, у који ће бити уграђено 24.000 кубика материјала. У зони моста ће се урадити и регулација корита реке Тамиш.
Челичне конструкције се раде на обали, а затим се хидрауличним пресама гурају преко реке, тако да мост спаја две обале, што је представљало велики изазов за извођаче радова и домаће неимаре
Стари железничко- друмски „Томашевачки мост” саграђен 1880. године, ускоро више неће бити у употреби. Реч је о мосту између Орловата и Томашевца, који се налази на регионалној, једноколосечној, неелектрифицираној прузи Панчево Главна – Зрењанин – Кикинда – државна граница. Стари „Томашевачки мост” служио је за одвијање железничког и друмског саобраћаја, што је деценијама доводило до проблема, јер када су пролазили возови, није био могућ друмски саобраћај. У наредном периоду планирана је модернизација читаве ове пруге.
Анализе и преглед стања тог моста показале су да није исплативо улагање у стару конструкцију и да је потребна изградња новог објекта, који ће се налазити недалеко, на 63+102 километру.
Томашевачки мост био је у употреби пуних 140 година и представља најстарији мост овог типа у Србији, симболизујући историју Баната и железничку традицију која је посебно изражена у овом делу Србије
Томашевачки мост био је у употреби пуних четрнаест деценија и представља најстарији мост овог типа у Србији, симболизујући историју Баната и железничку традицију која је посебно изражена у овом делу Србије. Због тога су грађани, стручна и најшира јавност више пута показали заинтересованост да се стари мост сачува. Идеја је да се стари Томашевачки мост као индустријско и техничко наслеђе сачува и након што у потпуности престане да буде у употреби за железнички и друмски саобраћај, да се користи као пешачко-бициклистички.
„Инфраструктура железница Србије“ почела је 31. маја 2024. године градњу новог „Томашевачког моста“, чија ће дужина бити 120 метара, на прузи између Панчева и Зрењанина. Уговорени рок за завршетак радова био је 460 дана. Уговор о изградњи новог моста „Инфраструктура железнице Србије закључила је са „Extra-auto transportom“, у заједничкој понуди са фирмама „Брикен“, „ЗГОП“ и „Триопројект“. Вредност уговора је нешто више од једне и по милијарде динара, укључујући и ПДВ.