MOĆNA KOMPANIJA BELEŽI PAD PRODAJE U EVROPI Ukida 1,5 odsto, oko 500 menadžerskih radnih mesta
LONDON: Britanski proizvođač automobila Jaguar Lend Rover (JLR) objavio je da će ukinuti 500 menadžerskih pozicija u Velikoj Britaniji, u periodu kada kompanija beleži dramatičan pad prodaje u Evropi.
Otpuštanja će biti sprovedeno kroz program dobrovoljnih odlazaka, a iz kompanije tvrde da se radi o "uobičajenoj poslovnoj praksi" nakon koje će broj zaposlenih biti smanjen za samo 1,5 odsto, prenosi Dejli mejl.
Ova najava dolazi u trenutku kada Jaguar beleži dramatičan pad prodaje na evropskom tržištu.
Prema podacima Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA), u aprilu je registrovano samo 49 novih vozila JLR, što je veliki pad za čak 97,5 odsto u odnosu na 1.961 prodati automobil iz istog meseca prethodne godine.
Ukupno gledano, prodaja automobila kompanije JLR u periodu od januara do aprila 2025. pala je za 75,1 odsto međugodišnje.
Uprkos lošim brojkama, Jaguar insistira da se ne radi o neuspehu niti o padu podrške tržišta, već o planskom prestanku proizvodnje starih modela uoči potpune tranzicije ka električnim vozilima.
Prošlogodišnja Jaguarova kampanja pod sloganom Kopi nating (Copy Nothing) izazvala je žestoke reakcije javnosti. Kultni logo zamenjen je stilizovanim slovom "J", dok su promotivne kampanje - koje nisu prikazivale nijedan automobil — bile fokusirane na futurističku modu i raznolikost.
Kritičari, među kojima su i najbogatiji čovek sveta Ilon Mask i britanski političar Najdžel Faraž, optužili su Jaguar da gubi identitet i da rizikuje bankrot zbog "vouk" (woke) pristupa.