NOVI PRELAZI PREKO DUNAVA!
PRIČA O DVA MOSTA IZMEĐU BAČKE I SREMA! Jedan raste, drugi u planu, MEŠTANI više neće ići preko Hrvatske
Vlada Srbije donela je odluku o obrazovanju radne grupe za vođenje pregovora i ugovaranje realizacije Projekta izgradnje mosta sa pristupnim saobraćajnicama na Dunavu kod Bačke Palanke.
Reč je o mostu koji će biti izgrađen na delu teritorije katastarske opštine Neštin i katastarske opštine Bačka Palanka grad.
Zadatak radne grupe je saradnja sa kompanijom Centunion S. A. radi realizacije ovog projekta, odnosno vođenja pregovora, tokom kojih će se definisati vrednost usluga i radova na izgradnji, kao i osnovni elementi u cilju zaključenja komercijalnog ugovora – naglašeno je u odluci.
Za rukovodioca radne grupe imenovan je Miroslav Alempić, vršilac dužnosti pomoćnika ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Most bi trebalo da gradi španska kompanija.
Krajem juna predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je potpisivanje ugovora sa španskom kompanijom o izgradnji novog mosta u Bačkoj Palanci, čija je vrednost oko 126 miliona evra.
Završena privremena mostovska konstrukcija na obe obale Dunava i privremena saobraćajnica na novosadskoj strani, u okviru izgradnje mosta koji će s Bulevara Evrope u Novom Sadu ulaziti u Sremsku Kamenicu
Konkretniji koraci ka realizaciji ovog infrastrukturnog projekta započeti su sa Špancima još 2023. godine, kada je potpisan Memorandum o razumevanju između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i španske kompanije Centunion.
Novi most biće dug 1.915 metara – uz izgradnju pristupnih saobraćajnica sa obe strane. Most preko Dunava treba da bude veza od Bačke Palanke do Neština, koji sa još jednim fruškogorskim selom – Vizićem, pripada ovoj opštini, a nalazi se u Sremu.
Meštani ovih dvaju sremskih sela trenutno mogu da dođu do Bačke Palanke samo preko Hrvatske, prelazeći granicu kod Iloka u Vukovarsko-sremskoj županiji.
Vijadukt
Prema tehničkoj dokumentaciji, vijadukt će počinjati od raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, postepeno se uzdižući paralelno sa bulevarom preko kružnog toka na kom se spajaju Bulevar Evrope i Bulevar patrijarha Pavla, dalje ka Ulici heroja Pinkija, 1.300 kaplara, sve do Ribarskog ostrva, odakle će konačno počinjati sam most preko Dunava.
Pored postojećeg kružnog toka, ispod vijadukta se planiraju još tri kružne raskrsnice u Ulici heroja Pinkija, 1.300 kaplara i još jedna na Ribarskom ostrvu.
U budžetu Republike Srbije za 2025. godinu predviđeno je 17,1 milijarda dinara za izgradnju mosta preko Dunava u Bačkoj Palanci. Očekuje se da će izgradnja mosta značajno doprineti razvoju opštine Bačka Palanka, omogućavajući bržu i efikasniju komunikaciju između Bačke Palanke i sremskih sela, kao i bolju povezanost sa ostatkom Srbije. Takođe, most će imati strateški značaj, jer će povezivati opštinu Bačka Palanka sa Republikom Srpskom i Mačvom, čime će se otvoriti nove mogućnosti za ekonomski i društveni razvoj regiona.
Kako su „Dnevniku” ranije rekli u JP „Putevi Srbije“, dužina trase puta zajedno sa mostom preko Dunava i prilaznim konstrukcijama je oko 3.500 metara, dok je dužina samog msta 1.915 metara. Osim toga planirana je veza mosta sa auto-putem Beograd–Zagreb, koja će biti uspostavljena na pravcu Bačka Palanka – Neštin – Vizić – Erdevik – petlja Kuzmin. Prema idejnom rešenju koje je svojevremeno izradila firma „DB Inženjering”, most koji će biti izgrađen ličiće na onaj kod Beške.
– Morfologija terena i nastanak tih terena kroz istoriju su slični, a uz to je i ista reka u pitanju. Čak je i dužina oba mosta približno ista, oko dva kilometra, a i denivelacija leve i desne obale Dunava je preko 50 metara, što je još jedna sličnost s mostom kod Beške – navode.
Vlada Srbije obrazovala je radnu grupu za vođenje pregovora i ugovaranje realizacije Projekta izgradnje mosta sa pristupnim saobraćajnicama na Dunavu kod Bačke Palanke
Dok se obavljaju pripreme da započne gradnja ovog mosta, jedna druga veza Bačke i Srema već se uveliko nazire. U toku je ubrzana gradnja mosta u Novom Sadu koji s Bulevara Evrope prelazi u Sremsku Kamenicu. Most dužine 2.400 metara povezivaće Novi Sad i Sremsku Kamenicu, a deo je obilaznice oko Novog Sada ukupne dužine 4,44 kilometra.
Kako je direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić objavio na društvenim mrežama, izvođač, kineski CRBC, završio je privremenu mostovsku konstrukciju dužine 171 metar koja je neophodna za izgradnju pilona koji je najbliži desnoj obali Dunava, odnosno Sremskoj Kamenici. Na levoj obali, na novosadskoj strani završena je privremena saobraćajnica dužine 202 metra, kao i kompletna konstrukcija privremenog mosta.
Uz ovaj projekat, rekonstruiše se i Paragovski put, u dužini od 2.040 metara koji će obilaznicu povezivati s Fruškogorskim koridorom na petlji Paragovo.