AUTO POKAZUJE JEDNU TEMPERATURU, A NAPOLJU MALO DRUGAČIJE Evo razloga zbog kojih termometar u automobilu nije uvek tačan
Svi smo gledali temperature po automobilima koje na vrućini premaše 60 stepeni Celzijusa, svojim očima. Situacija je, međutim još gora, jer je senzor na temperaturu van vozila, a u kabini je mnogo gore. Ipak, i u tom slučaju usijani vazduh pokazuje značajno veće brojke od realnih.
Tehnologija u automobilima danas je dostigla takav nivo da su u stanju da ponude mnogo korisnih informacija vozaču i putnicima. Jedna od njih je indikator ambijentalne temperature, koja se meri pomoću termistora, termometra koji je potpuno drugačiji od onoga što nam je poznato.
Termistor (naziv potiče od engleskih reči thermal i resistor – thermistor) je termički otpornik koji koristi električnu energiju za snimanje promena temperature vazduha i smatra se i predstavlja veoma precizan senzor. Međutim, problem često nastaje zbog položaja termistora, pošto se u skoro 90% automobila nalazi odmah iza prednje rešetke.
Dakle, posebno leti kada se asfalt previše zagreje, zrači se više toplote i posledično termistor „očitava“ ovu razliku povećavajući relativno očitavanje u poređenju sa stvarnom temperaturom vazduha. Potpuno isto se dešava, na primer, kada postavimo kućni termometar odmah pored upaljenog kamina.
Ovo se uglavnom primećuje kada je automobil zaustavljen, jer kada se kreće, senzor očitava mnogo manje od temperature reflektovane od asfalta. Zato meteorolozi preporučuju da temperaturu koju pokazuju automobili smatramo bližom stvarnoj kada vozimo nešto većim brzinama van grada ili na autoputu, kao i kada je oblačno vreme.
Ali opet, postoje odstupanja od temperature koju objavljuju meteorolozi sa podacima koje dobijaju sa stanica, pošto je meteorološki kavez postavljen na visini većoj od 1,2 metra od tla, ventiliran, okrenut ka severu i tako dalje, odnosno u potpuno drugom položaju od onog u kojem se nalazi naš automobil.