POLOVNI AUTOMOBILI SVE SKUPLJI Kupci sve sporije donose odluku o kupovini
Cena polovnih vozila je u prvoj polovini godine rasla, rasli su i troškovi nabavke, a interesovanje kupaca manje je nego prethodnih godina.
Iako u ovom trenutku niko ne može sa sigurnošću da tvrdi kako će se dalje kretati cene polovnjaka, gotovo svi se slažu da su šanse da cene idu nadole veoma male, pokazalo je najnovije istraživanje sajta Polovni automobili, u kojem je učestvovalo preko 120 profesionalnih prodavaca polovnih vozila. Istraživanje je pokazalo i da većina kupaca znatno sporije donosi odluke o obnavljanju voznog parka, ali i traži veću dozu sigurnosti, pre svega kada je reč o istoriji vozila. Rezultati ankete jasno pokazuju da je uprkos brojnim izazovima, pre svega u pogledu daljeg kretanja cena, potražnja za polovnim automobilima i dalje velika, ali da su kupci oprezniji i pažljivije biraju, te da je transparentnost, posebno u pogledu istorije vozila, sve važniji uslov za kupovinu.
Vlasnici auto-placeva izneli su i svoja očekivanja za naredni period gde polovina učesnika očekuje ili dalji rast cena ili stabilizaciju. S obzirom na ukupnu situaciju u zemlji, ali i u Evropi, iz koje u Srbiju stiže ogromna većina polovnjaka, nimalo ne čudi što oko 37 odsto ispitanika ne može da predvidi dalje kretanje cena, ukazuju sa sajta Polovni automobili. Istovremeno, ističe se u da su za prvih šest meseci ove godine prosečne cene svih oglašenih putničkih vozila na tom sajtu porasle za 6,6 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Na osnovu toga, ali i očekivanja prodavaca, nije realno očekivati da polovnjaci budu jeftiniji narednih meseci, pa se čini da oni koji eventualno razmišljaju o kupovini polovnjaka i nemaju razloga da previše čekaju…
Jedan od razloga zašto prosečne cene i dalje blago rastu su i visoke dažbine prilikom uvoza, ali i cene polovnjaka u inostranstvu, ukazali su prodavci. Naime, 26 odsto učesnika ankete navelo je visoke cene vozila u inostranstvu kao najveći izazov u poslovanju, dok još 16 odsto njih kao glavni problem navodi skuplju pripremu vozila za prodaju. Rezultati ankete sugerišu da je ponuda polovnih automobila veoma dobra jer je manje od dva odsto ispitanika kao najveći izazov navelo manjak kvalitetnih vozila.