Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

AKO NEMAŠ RADNIKA, TI AI UVEDI Digitalna transformacija i ulaganje u talente ključni za opstanak firmi

12.09.2025. 09:52 16:09
Piše:
Izvor:
Dnevnik, I. R.
Analitika
Foto: AI, ChatGPT

Godišnja Horvath CxO studija, koja je ove godine prvi put obuhvatila veći broj kompanija iz Srbije, pokazuje da se firme iz naše zemlje i regiona suočavaju s istim izazovima kao i globalni konkurenti. Kompanije nastoje da očuvaju profitabilnost i stabilnost u uslovima složene ekonomske situacije i neizvesnosti na tržištu.

Fokus menadžera je na operativnoj efikasnosti, kontroli troškova i jačanju otpornosti lanaca snabdevanja. 

Zbog rasta inflacije, trgovinskih sukoba i ekonomskih turbulencija, mnoge firme preusmeravaju proizvodnju i nabavku bliže domaćim i regionalnim tržištima. Istovremeno, jedan od najvećih lokalnih izazova je nedostatak kvalifikovane radne snage, zbog čega kompanije sve više ulažu u obuku i zadržavanje talenata.

Digitalna transformacija postaje ključna za opstanak. Kompanije sve brže uvode veštačku inteligenciju i napredne tehnologije u svakodnevni rad, s ciljem povećanja efikasnosti i poboljšanja korisničkog iskustva. Digitalna transformacija obuhvata uvođenje i primenu savremenih tehnologija radi povećanja efikasnosti, smanjenja troškova i poboljšanja korisničkog iskustva. U praksi, to podrazumeva prelazak na poslovanje u klaudu radi bolje skalabilnosti i fleksibilnosti. Takođe, u poslednje vreme bitno je i uvođenje veštačke inteligencije (AI) i automatizacije procesa, kao i primena robotske automatizacija za rutinske zadatke. Za trgovce, od suštinskog je značaja razvoj e-komerc platformi i digitalnih kanala prodaje, kao i korišćenje analitike podataka za donošenje bržih i preciznijih poslovnih odluka. U toj trci za bolji plasman proizvoda, važna je i povratna informacija: zato je unapređenje korisničkog iskustva kroz personalizovane digitalne usluge od suštinskog značaja.

Ipak, menadžeri očekuju da nove tehnologije donesu merljive poslovne rezultate, dok spajanja i akvizicije ostaju u drugom planu.

Zbog geopolitičkih nestabilnosti i usporavanja rasta u Nemačkoj, koja je jedna od naših glavnih izvoznih destinacija, mnoge firme sve češće traže načine da se prilagode. Diverzifikuju dobavljače, razvijaju sopstvenu industrijsku bazu i sve više razmišljaju o tome kako da smanje rizike koje donose globalne krize. Istovremeno, sve je jasnije da su nam potrebna veća javna ulaganja – upravo ona mogu pomoći da budemo manje zavisni od svetskih nestabilnosti i više oslonjeni na sopstvene resurse.

Uprkos brojnim izazovima, većina kompanija očekuje rast prihoda u 2025. godini. U uslužnom sektoru to podrazumeva i nova zapošljavanja, dok se proizvodne firme više oslanjaju na automatizaciju i povećanje produktivnosti.

 Kompanije u Srbiji i regionu primenjuju pragmatičan pristup – smanjuju troškove, ubrzavaju digitalizaciju i jačaju lance snabdevanja kako bi očuvale konkurentnost i obezbedile dugoročnu održivost.

I. R.

Izvor:
Dnevnik, I. R.
Piše:
Pošaljite komentar