TEMA "DNEVNIKA"
"ZELENO SVETLO" ZA VAŽAN INFRASTRUKTURNI PROJEKAT U BLIZINI NOVOG SADA Evo o kojoj saobraćajnici je reč i koliko će biti dugačka
Načinjen je korak bliže izgradnji obilaznice oko Novog Sada, odnosno infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice (motoputa) na trasi od autoputa E-75 (petlja Sever) Novi Sad do Bačke Palanke, pošto su poslanici Skupštine APV na poslednjoj sednici usvojili odluku o izradi Prostornog plana područja posebne namene.
Obrazlažući Odluku pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Nemanja Erceg rekao je da je reč o važnom putnom pravcu.
- Inicijativu za izradu Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice (motoputa) na trasi od autoputa E-75 (petlja Sever) Novi Sad do Bačke Palanke podnelo je JP „Putevi Srbije” koji i finansira izradu plana – kazao je Erceg. – Njime se realizuju strateški ciljevi u oblasti drumskog saobraćaja utvrđenih Prostornim planovima Srbije i Vojvodine. Saobraćaj se sada odvija državnim putem koji od Bačke Palanke, dotiče naselja Čelarevo i Gložan i prolazi kroz centralni deo Begeča, Veternika i Futoga, kao i kroz gradsko jezgro Novog Sada. Takođe, taj put je lokalnog karaktera i preopterećen ali ćemo izgradnjom nove brze saobraćajnice zaobići sva naseljena mesta između Novog Sada i Bačke Palanke što će unaprediti saobraćaj u tom delu Bačke.
Izgradnjom nove brze saobraćajnice zaobići će se sva naseljena mesta između Novog Sada i Bačke Palanke
Prethodno je prošle godine završen postupak javne nabavke za izradu plana detaljne regulacije i idejni projekat sa studijom opravdanosti za izgradnju saobraćajnice (obilaznice) na trasi auto-puta E-75 (petlja Sever) Novi Sad - Veternik - Futog - Begeč - Gložan - Čelarevo - Bačka Palanka i zaključen je ugovor vredan 149.520.000 dinara, s PDV-om, za izradu te dokumentacije. Tada je predsednik opštine Bačka Palanka Branislav Šušnica kazao da bi novi put značajno unapredio život građana Bačke Palanke, i poboljšao privredni ambijent i unapredio ekonomske potencijale. Budući da nova saobraćajnica ne bi prolazila kroz centre naseljenih mesta, saobraćaj bi se odvijao brže i bezbednije, što građanima Bačke Palanke omogućava da lakše obavljaju svoje svakodnevne poslove. Istovremeno, novi put omogućiće učenicima i studentima iz Bačke Palanke da brže i bezbednije stignu do svojih škola i fakulteta u Novom Sadu i Beogradu. Biće brži saobraćaj i veza sa Hrvatskom i Evropskom unijom, što predstavlja dobru osnovu za razvoj postojećih privrednih potencijala, ali i za privlačenje novih investitora i otvaranje novih fabrika i novih radnih mesta.
Novi motoput povezaće naselja Veternik, Rumenka, Futog, Gložan i Čelarevo, do raskrsnice sa državnim putem prvog B reda broj 12, na obilaznici oko Bačke Palanke
Most kod Neština
Novi Sad sa Bačkom Palankom i okolnim mestima biće još bolje povezan izgradnjom mosta kod Neština. Naime, u budžetu Republike Srbije za 2025. godinu predviđeno je 17,1 milijarda dinara za izgradnju mosta preko Dunava u Bačkoj Palanci. Očekuje se da će izgradnja mosta značajno doprineti razvoju opštine Bačka Palanka, omogućavajući bržu i efikasniju komunikaciju između Bačke Palanke i sremskih sela, kao i bolju povezanost sa ostatkom Srbije. Takođe, most će imati strateški značaj, jer će povezivati opštinu Bačka Palanka sa Republikom Srpskom i Mačvom, čime će se otvoriti nove mogućnosti za ekonomski i društveni razvoj regiona.
Koridor buduće saobraćajnice planiran je od priključenja na saobraćajnicu u zoni petlje Sever, koja povezuje autoput E-75 sa Bulevarom Evrope i Rumenačkim putem u Novom Sadu i preko raskrsnice sa državnim putem drugog A reda broj 111 na deonici Novi Sad – Rumenka. Novi motoput povezaće naselja Veternik, Rumenka, Futog, Gložan i Čelarevo, do raskrsnice sa državnim putem prvog B reda broj 12, na obilaznici oko Bačke Palanke, koja ujedno predstavlja i kraj planirane saobraćajnice. Brzina kretanja vozila biće 100 kilometara na čas, motoput će ima četiri vozne trake od po 3,5 metara, četiri ivične trake od po pola metra, s razdelnom trakom od četiri metra i dvema bankinama od po metar i po i predviđena je fazna izgradnja.
Koridor buduće saobraćajnice planiran je od priključenja na saobraćajnicu u zoni petlje Sever, koja povezuje auto-put E-75 sa Bulevarom Evrope i Rumenačkim putem u Novom Sadu
Značaj realizacije ovog projekta se ogleda i u poboljšanju saobraćajnih uslova u smislu bezbednog odvijanja saobraćaja i smanjenja vremena putovanja na relaciji od autoputa do Bačke Palanke i graničnog prelaza, kao i poboljšanju uslova života lokalnog stanovništva, koje je ugroženo prolaskom vozila kroz naseljena mesta, što utiče na povećanje rizika u saobraćaju i zagađenje životne sredine. Izgradnjom ovog dela putnog pravca stvaraju se uslovi za bolju pristupačnost celog regiona, podizanje njegove konkurentnosti, kao i sam budući razvoj naseljenih mesta koja gravitiraju ovom pravcu.
Efektivan rok za izradu Nacrta Prostornog plana je 12 meseci, od dana dostavljanja Obrađivaču Prostornog plana adekvatnih katastarsko-topografskih planova, dostavljanja podatka i projektno-tehničke dokumentacije koji su od značaja za izradu Prostornog plana, Izveštaja o izvršenom ranom javnom uvidu, neophodnih uslova od ovlašćenih organa, posebnih organizacija, imalaca javnih ovlašćenja i drugih institucija, koji su od značaja za izradu Prostornog plana i Izveštaja o strateškoj proceni uticaja.
S. Kovač
Zabranjeno je preuzimanje teksta ili dela teksta bez navođenja autora i naše medijske kuće, u vidu živog linka koji vodi ka originalnom sadržaju. Svako kršenje ovog pravila tretiraće se kao povreda autorskih prava.