INSTAGRAM SE MENJA: Novi algoritam, nova pravila FOKUS NA TRI KLJUČNE STVARI
Instagram menja algoritam – sve će biti drugačije, a pažnja će biti usmerena na tri glavne oblasti.
Nakon što su se pohvalili da je broj mesečno aktivnih korisnika premašio tri milijarde, iz Instagrama su objavili kakve promene pripremaju.
Izvršni direktor Mete, Mark Zakerberg, ove sedmice je istakao da je broj mesečno aktivnih korisnika Instagrama premašio tri milijarde.
„Kakvu smo neverovatnu zajednicu izgradili ovde“ – napisao je na svom Instagram profilu. Ovo je već treća Metina platforma čiji broj korisnika premašuje tri milijarde, uz Facebook i WhatsApp.
Zakerberg je Instagram kupio 2012. godine za milijardu dolara, što je tada smatrano visokim iznosom. Danas se pokazalo kao izuzetan poslovni potez, jer je Instagram postao prava fabrika novca i jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svetu.
Fokus na tri stvari
Instagram je broj od milijardu korisnika probio još 2018. godine, a rast je nastavljen i dalje. Prvi čovek platforme, Adam Moseri, istakao je da su poslednjih godina najviše doprinele tri stvari: direktne poruke, Reels i preporučeni sadržaj.
„Zbog toga ćemo nastaviti da se fokusiramo na te proizvode i preorijentisati aplikaciju više oko DM-ova, Reels-a i preporuka tokom narednih meseci“ – najavio je Moseri.
Korisnici mogu očekivati da će im se sve više prikazivati Reels video snimci, kao i sadržaj osoba koje ne prate, ali koji algoritam preporučuje.
Prilagođavanje algoritma
Instagram će tokom sledećih meseci testirati nove načine na koje korisnici mogu prilagoditi algoritam koji preporučuje sadržaj na Reels-ima. Naknadno bi se te promene mogle primeniti i na opšti feed. Korisnici će moći da menjaju teme koje ih interesuju, tako da ako više ne žele da vide određeni sadržaj, to će moći da prilagode u podešavanjima.
Pored promena u algoritmu i preporukama, u planu su i noviteti u interfejsu. Najavljena je izmena trake za navigaciju na dnu aplikacije – virtuelno dugme za otpremanje sadržaja moglo bi biti zamenjeno linkom za direktan pristup porukama.
Na krilu ovih promena, Moseri i Zakerberg se nadaju da će broj korisnika nastaviti da raste, a ostaje da se vidi kada će platforma dostići 3,5 milijarde korisnika, prenosi Zimo.