Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

(VIDEO) NA JEDNOM MESTU SVE INFORMACIJE O ALIMENTACIONOM FONDU Samohranim roditeljima dostupan video, čet-bot i kontakt-centar! Uputiće vas KORAK PO KORAK

29.09.2025. 13:42 13:55
Piše:
Izvor:
Kurir.rs/Dnevnik
alimentacija
Foto: unsplash.com, ilustracija

Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju, kao nadležno za porodičnu zaštitu, na osnovu Zakona o ostvarivanju prava iz Alimentacionog fonda određeno je za upravljača ovog fonda. Alimentacioni fond osnovan je kao budžetski i to na neodređeno vreme, a radi obezbeđivanja sredstava za privremeno izdržavanje.

Nakon uspostavljanja Kontakt centra za pitanja građana u vezi sa ostvarivanjem prava iz Alimentacionog fonda, dostupnog na telefonskom broju 011/74-55-399 i mejl adresi: [email protected], te pokretanja digitalnog asistenta na zvaničnom sajtu ministarstva (www.minbpd.gov.rs), Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju u saradnji sa Kancelarijom za ITE, objavilo je i informativno – edukativni video o procedurama i načinu ostvarivanja prava na privremeno izdržavanje iz Alimentacionog fonda:

„Ovo je samo jedan od načina na koji unapređujemo komunikaciju sa građanima i građankama, korisnicima sredstava iz Alimentacionog fonda. Ponudili smo moderan i savremeni komunikacioni okvir koji obuhvata više načina za predstavljanje novouvedenog zakonskog mehanizma. Posredstvom više platformi dajemo odgovore na pitanja koja se tiču rada fonda i približavamo građanima njegovo funkcionisanje, ali ih obaveštavamo i o načinu ostvarivanja prava na njegovo korišćenje“, rekla je ministarka za brigu o porodici i demografiju Jelena Žarić Kovačević.

Ministarstvo je u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i e-upravu 20. juna 2025. pokrenulo Kontakt centar za Alimentacioni fond, koji je dostupan građanima 24 sata, svih sedam dana u nedelji, uz mogućnost direktne komunikacije sa operaterima radnim danima od 08.00 do 15.00 časova.

Automatski sistem Kontakt centra pruža informacije o proceduri, uslovima, visini i trajanju privremenog izdržavanja, a građane najviše zanimaju koraci do ostvarivanja prava na sredstva iz Fonda. Najveći broj upita dolazi od majki kojima je sud poverio samostalno vršenje roditeljskog prava, ali Kontakt centar pozivaju i samohrani očevi.

Nakon uspostavljanja jedinstvenog Kontakt centra za pitanja građana u vezi sa korišćenjem sredstava iz Alimentacionog fonda, Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju, u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu, uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), na zvaničnom sajtu ministarstva uspostavilo je i digitalnog asistenta, zasnovanog na veštačkoj inteligenciji, koji pruža korisnicima odgovore na pitanja u vezi sa ostvarivanjem prava na privremeno izdržavanje iz fonda. Virtuelni asistent pokreće se klikom na ikonicu u donjem desnom uglu naslovne stranice sajta.

Takođe, Ministarstvo je na svom zvaničnom sajtu obezbedilo i posebnu stranicu sa uputstvima, kao i odgovarajući infografik „Kako do alimentacije iz Fonda?“ kako bi građanima približilo zakonska rešenja i olakšalo pristup pravima iz Fonda.

Izvor:
Kurir.rs/Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar