Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DECA OSEĆAJU DA SU DEO VRŠNJAČKE GRUPE

NACIONALNI IZVEŠTAJ POKAZUJE NAPREDAK Za inkluzivno obrazovanje obučeno 5.000 nastavnika

01.10.2025. 09:47 09:59
Piše:
Izvor:
Dnevnik
инклузија
Foto: Pixabay.com

U Skupštini Srbije je predstavljen Nacionalni izveštaj o inkluzivnom obrazovanju u Srbiji od 2022. do 2024. godine, a pomoćnica ministra prosvete Snežana Vuković istakla je da je implementacija inkluzivnog obrazovanja najintenzivnija u protekle dve godine i navela da je u tom periodu formirano 13 resurs centara i obučeno 5.000 nastavnika.

Vuković je objasnila je da su resurs centri specijalne škole koje imaju dodatne obaveze i dodatnu ulogu da pružaju podršku tipičnim školama u kojima postoje deca koja se obrazuju po individualnom obrazovnom planu.

- Individualni obrazovni plan, a to su mali kurikulumi za svako dete koje ima potrebu za dodatnom podrškom i izmenom sadržaja ili ishoda. Imamo ih preko 20.000 u sistemu takvih individualnih obrazovnih planova - rekla je Vuković za Tanjug i dodala da je obuke u tom segmentu prošlo više od 5.000 nastavnika u poslednje dve godine.

Podsetila je da Ministarstvo prosvete poseduje 11 humanoidnih robota, kako bi pružali podršku deci koja imaju razne izazove kada je komunikacija ne samo sa nastavnikom u pitanju, već komunikacija sa sredinom uopšte. Ministarstvo prosvete još od 2009. godine intenzivno radi na implementaciji inkluzivnog obrazovanja. 

Rukovodilac Resursnog centra Stevan Nestorov rekao je da su resursni centri novina među merama podrške inkluzivnom obrazovanju u Srbiji.

- Resursni centri su, kako mi kažemo, kuće znanja, jedna mogućnost da stručnjaci koji rade u resursnim centrima podele svoje znanje i pomognu i podrže svako dete kome je potrebna dodatna podrška u obrazovanju i odrastanju - rekao je Nestorov za Tanjug i naglasio da resursni centri pružaju podršku svim akterima obrazovanja - nastavnicima, roditeljima, drugim stručnjacima, kao i obrazovnom sistemu.

Prava šansa za svakog učenika

Savetnica i šef kabineta ministra prosvete Slađana Nikolić rekla je da taj izveštaj nije samo dokument o postignutih rezultatima, već i vodič za buduće korake.

- Izgradnja inkluzivnog obrazovanja zahteva sistemski, strateški i interresorno podržan pristup. Uverena sam da, uz predanost svih aktera u obrazovanju i podršku naših međunarodnih partnera, možemo obezbediti da svaki učenik u Srbiji dobije pravu šansu za razvoj svog potencijala - rekla je Nikolić.

Naglasio je da postoje različite savremene tehnologije koje su pomoć u radu sa decom, a među njima je humanoidni robot. Deca robota doživljavaju kao igračku, a igra je osnovni način na koji deca žive i tako u stvari treba da izgledaju sve aktivnosti u kojima deca učestvuju.

Ukazao je da se implementacijom inkluzivnog obrazovanja sva deca osećaju kao deo vršnjačke grupe.

- Svaki čovek želi da bude prihvaćen, uključen, čovek je društveno biće, pa i sva naša deca koja imaju neku potrebu za dodatnom podrškom, žele da budu uključena. Sva deca imaju imena, to su naša deca, deca naših prijatelja, rođaka, kolega, deca koja su, zahvaljujući različitim merama podrške, uključena i osećaju se da su deo vršnjačke grupe - naglasio je Nestorov.

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar