Lugonja: Racionalno poslovanje Parking servisa dalo rezultate
Politika JKP „Parking servis“ Novi Sad pre svega je politika odgovornog vođenja Preduzeća i racionalna potrošnja na svim nivoima. U prethodnoj godini do izražaja su došli rezultati domaćinskog odnosa prema poslu, a to je jedini mogući recept za uspeh, kaže direktor JKP „Parking servis“ Stevan Lugonja.
Na kraju smo 2017. godine, šta je to što ste najznačajnije uradili u protekloj godini?
Posle finansijske konsolidacije i racionalizacije troškova, „Parking servis“ dolazi u situaciju da iz sopstvenih sredstava može da finansira uređenje pojedinih prostora i da na taj način podigne kvalitet parkiranja u gradu. Dobar primer za to je završeno parkiralište kod „Matice srpske“. Radovi su se odvijali u dve faze i njihovim završetkom uređen je prostor sa 100 parking mesta. Ovo parkiralište sada je jedno od najuređenijih u gradu, sa uređenim prilazom, osvetljenjem, uređenom površinom za parkiranje, što odaje utisak modernog i urbanog parking prostora. Na samom kraju ove godine sanirali smo i uredili deo parking prostora na Bulevaru oslobođenja i pre neki dan smo pustili u funkciju parkirališta na parnoj strani prema Bulevaru kralja Petra Prvog. Mnoga parking mesta na ovom potezu oštećena su, a velike probleme pravi korenje stabala, tako da ćemo uraditi sve da parking mesta budu uređena i u funkciji za naše građane koji se parkiraju u ovom delu grada. Kada se steknu uslovi, nastavićemo radove i na taj način završiti sva parkirališta od Železničke stanice do ugla Ulice kralja Petra Prvog i Bulevara oslobođenja, sa obe strane. Kada već govorimo o ovoj vrsti radova, planiraju se radovi na uređenju privremenog parkirališta u Radničkoj ulici, a očekujemo da će sredstva biti obezbeđena i u rebalansu gradskog budžeta. Ovo je jako ozbiljan posao koji zahteva i veća sredstva, ali važno je pokrenuti pitanja, pa će doći i do njihovog rešavanja.
Kraj ove godine smo obeležili puštanjem u rad punjača za električne automobile, koji smo postavili u sardnji sa Prokredit bankom. Ovo je prvi punjač za električne automobile u gradu.
Znači li to da i pitanje garaže treba pokrenuti, kako bismo na taj način rešavali nedostatak parking mesta?
Novi Sad je iz godine u godinu sve veći, raste broj stanovnika, a to znači i broj automobila. Ako tome dodamo da je grad i univerzitetski, kulturni, sportski i administrativni centar, onda je broj automobila na ulicama našeg grada sve veći. Projekat izgradnje garaže nimalo nije jevtin i mi kao Preduzeće ne možemo sami da uđemo u realizaciju, to moramo svi zajedno. Lokacija u Šafarikovoj ulici, pored hotela „Centar“, svakako je dobro rešenje za garažu. Veliki su izgledi da lokacija kod Banovine bude rešenje za podzemnu garažu, radi se o lokacijama sa dobrim pristupnim saobraćajnicama. U svakom slučaju, ovo je jedan od većih saobraćajnih problema u našem gradu i verujem da će se uskoro pristupiti njegovom rešavanju, budući da Novi Sad zaslužuje, a i neophodna mu je jedna moderna garaža.
Svaku „NS bajk” sezonu počinjemo izgradnjom nove biciklističke stanice, sada su stanice i umrežene?
Trudimo se da svaku sezonu počnemo izgradnjom nove biciklističke stanice, tako je bilo i ove godine. Na Futoškoj ulici, prekoputa kasarne „Dr Arčibald Rajs“, postavili smo trinaestu po redu. Već razmišljamo o novoj lokaciji za novu sezonu i naši stručnjaci analiziraju lokacije na Bulevaru Evrope i na Somborskom bulevaru. Sistem umrežavanja obezbediće konstantan monitoring, video-nadzor i kontrolu svih stanica u realnom vremenu. Time će se podići nivo bezbednosti, a istovremeno ćemo redukovati troškove radne snage i prevoznih sredstava angažovanih na održavanju i popunjavanju stanica biciklima što će obezbediti i finansijsku održivost celog sistema. Očekujem da ćemo troškove redukovati u proseku od 30 do 50 posto. Sa druge strane, korisnicima će biti omogućena kvalitetnija usluga koja se ogleda u boljoj dostupnosti i obezbeđenju informacija o broju slobodnih mesta putem mobilne aplikacije.
Kakvi su planovi za 2018. godinu?
Kao što sam rekao, naše Preduzeće je sada u situaciji da sredstva ulaže i podiže kvalitet parkiranja na određenim lokacijama u gradu. Za narednu 2018. godinu planiramo projekat za podzemnu garažu kod zgrade Banovine. Verujem da ćemo uz pomoć gradonačelnika Miloša Vučevića i Uprave za saobraćaj Grada, doći do realizacije ovog projekta. Uprava za građevinsko zemljište i investicije Grada Novog Sada verovatno će biti nosilac ovog posla. U planu je i izrada projekta za privremeno parkiralište u Radničkoj ulici, parking prostora koje naši sugrađani rado koriste i zato nam je želja da ga uredimo. Parking prostor na Štrandu trebalo bi da uredimo za narednu kupališnu sezonu. Planiramo i sanaciju parkirališta u Stražilovskoj, kao i parking prostor u dvorištu Skupštine Grada Novog Sada. Razmatra se lokacija za novu „NS bajk” stanicu, četrnaestu po redu. U planu je i kupovina novog raspršivača soli za zimsku službu, možda vozni park uvećamo za novi kiper kamion koji nam je potreban i slično. Naravno, realizacija svih planova zavisi od finansijskih sredstava, a nadam se da ćemo dobrim i pametnim poslovanjem obezbediti sredstva.
I na kraju razgovora, izabrani ste u Nadzorni odbor FK „Vojvodina“?
Fudbal je moja velika ljubav od detinjstva pa evo sve do danas, a FK „Vojvodina“ posebno. Naš klub prolazi kroz jednu krizu, koja je deo opšte krize u našem fudbalu, a mi kao iskreni navijači „Vojvodine“ smo tu da pomognemo i učinimo da klub funkcioniše što bolje. Nije najbolja finansijska slika u klubu, ali nije bila ni kada sam došao u „Parking servis“ pa se nadam da će moja malenkost dati svoj doprinos na tom putu oporavka i stabilizacije kluba koga volim. Verujem da će nova organizacija i novi ljudi dati svoj pečat i da ćemo na terenu vrlo brzo pokazati rezultate tog rada i truda.
(Oglasni tekst)