EVO KAKO DA ZAUVEK STANETE NA PUT NEŽELJENIM POZIVIMA Registar "Ne zovi" je besplatan, ali jednu stvar morate znati
Pozivi na fiksni ili mobilni telefon i dalje su veoma zastupljen vid promocije i prodaje. Međutim, mnogima smetaju, a oni uporni i nametljivi mogu dovesti i do zloupotreba, pogotovo kod starijih sugrađana.
Kako bi se sprečili neželjeni marketinški pozivi, od januara 2024. godine uveden je registar "Ne zovi", a trgovcima je zabranjeno pozivanje svih upisanih brojeva.
Do sada je u registar „Ne zovi“ upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Registar „Ne zovi“ vodi Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.
Do sada je u registar „Ne zovi“ upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Registar „Ne zovi“ vodi Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.
Ivana Tomić Ilić, pomoćnica ministra trgovine, kaže da ljudi koji ne žele da ih trgovci pozivaju mogu da se upišu u taj registar preko svog operatora – elektronskim putem, lično u poslovnici ili putem aplikacije.
"Registar je doneo da građani koji su meta nasrtljivih trgovaca, koji ih uporno zovu i prodaju određene stvari na koje građani nisu pristali niti žele da se javljaju, mogu sada to da prijave. Trgovci su dužni da pogledaju na sajtu RATEL-a da li se broj telefona nalazi ili ne nalazi u registru. Ukoliko krše zabranu, Tržišna inspekcija i te kako može da kazni i kažnjava sa 30.000 do 50.000 dinara takve trgovce", objašnjava pomoćnica ministra trgovine.
Dodaje da građani treba više da znaju o tom vidu zaštite. Poziva i da se za svaki problem ili nejasnoću oko nadležnosti obrate na besplatan broj Ministarstva trgovine – 0800 103 104.
Ako se pozivi nastave i nakon upisivanja u registar, građani mogu da se obrate Tržišnoj inspekciji. Od početka godine izvršeno je 25 inspekcijskih nadzora po prijavama građana.
Neophodno je voditi računa i o dokazima.
"Građani uzimaju listing ako je u pitanju mobilni telefon, a ukoliko je fiksni telefon u pitanju, treba samo da zabeleže vreme kad ih je neko zvao, a tada Tržišna inspekcija po službenoj dužnosti od operatora može da dobije koji su to dolazni pozivi bili u određeno vreme", kaže Ivana Tomić Ilić.
Podseća i na pravo da u roku od osam dana vrate robu koju su kupili, iz bilo kog razloga.
"Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji funkcioniše po svim evropskim standardima. Građani, ukoliko su pogrešili, kupili nešto i shvate sutradan da su preplatili ili se predomislili, samo spakuju tu robu koju god da su uzeli, spakuju ugovor, odu u poštu i vrate na adresu trgovca. Trgovac je dužan da vrati novac", ističe Ivana Tomić Ilić.