Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

EVO KAKO DA ZAUVEK STANETE NA PUT NEŽELJENIM POZIVIMA Registar "Ne zovi" je besplatan, ali jednu stvar morate znati

12.06.2025. 17:07 17:23
Piše:
Izvor:
RTS
телефон
Foto: Ilustracija pixabay

Pozivi na fiksni ili mobilni telefon i dalje su veoma zastupljen vid promocije i prodaje. Međutim, mnogima smetaju, a oni uporni i nametljivi mogu dovesti i do zloupotreba, pogotovo kod starijih sugrađana.

Kako bi se sprečili neželjeni marketinški pozivi, od januara 2024. godine uveden je registar "Ne zovi", a trgovcima je zabranjeno pozivanje svih upisanih brojeva.

Do sada je u registar „Ne zovi“ upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Registar „Ne zovi“ vodi Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.

 

Do sada je u registar „Ne zovi“ upisan 39.061 korisnik. Toliko se potrošača štiti od nasrtljivih trgovaca. Registar „Ne zovi“ vodi Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), a za upis u registar nadležni su operatori elektronskih komunikacija.


Ivana Tomić Ilić, pomoćnica ministra trgovine, kaže da ljudi koji ne žele da ih trgovci pozivaju mogu da se upišu u taj registar preko svog operatora – elektronskim putem, lično u poslovnici ili putem aplikacije.

"Registar je doneo da građani koji su meta nasrtljivih trgovaca, koji ih uporno zovu i prodaju određene stvari na koje građani nisu pristali niti žele da se javljaju, mogu sada to da prijave. Trgovci su dužni da pogledaju na sajtu RATEL-a da li se broj telefona nalazi ili ne nalazi u registru. Ukoliko krše zabranu, Tržišna inspekcija i te kako može da kazni i kažnjava sa 30.000 do 50.000 dinara takve trgovce", objašnjava pomoćnica ministra trgovine.

Dodaje da građani treba više da znaju o tom vidu zaštite. Poziva i da se za svaki problem ili nejasnoću oko nadležnosti obrate na besplatan broj Ministarstva trgovine – 0800 103 104.

Ako se pozivi nastave i nakon upisivanja u registar, građani mogu da se obrate Tržišnoj inspekciji. Od početka godine izvršeno je 25 inspekcijskih nadzora po prijavama građana.

Neophodno je voditi računa i o dokazima.

"Građani uzimaju listing ako je u pitanju mobilni telefon, a ukoliko je fiksni telefon u pitanju, treba samo da zabeleže vreme kad ih je neko zvao, a tada Tržišna inspekcija po službenoj dužnosti od operatora može da dobije koji su to dolazni pozivi bili u određeno vreme", kaže Ivana Tomić Ilić.

Podseća i na pravo da u roku od osam dana vrate robu koju su kupili, iz bilo kog razloga.

"Zakon o zaštiti potrošača u Srbiji funkcioniše po svim evropskim standardima. Građani, ukoliko su pogrešili, kupili nešto i shvate sutradan da su preplatili ili se predomislili, samo spakuju tu robu koju god da su uzeli, spakuju ugovor, odu u poštu i vrate na adresu trgovca. Trgovac je dužan da vrati novac", ističe Ivana Tomić Ilić.

RTS

Izvor:
RTS
Piše:
Pošaljite komentar
POČEO DA RADI registar "Ne zovi", ZAHTEV ZA UPIS se šalje svom operatoru

POČEO DA RADI registar "Ne zovi", ZAHTEV ZA UPIS se šalje svom operatoru

05.01.2024. 16:04 17:19