Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

KAMPANJA AGENCIJE ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA "Na maturu bez automobila"

22.05.2025. 08:49 08:56
Piše:
Izvor:
Tanjug
Foto: Dnevnik (arhiva)

BEOGRAD: Agencija za bezbednost saobraćaja (ABS) Republike Srbije realizuje u saradnji sa lokalnim savetima za bezbednost saobraćaja kampanja “Na maturu bez automobila" u kojoj će, prema očekivanjima učestvovati više od 10.000 maturanata.

Kampanja "Na maturu bez automobila" nastala je 2014. godine, na inicijativu učenika srednje škole iz Kragujevca, čiji su vršnjaci izgubili živote vraćajući se upravo sa pomenute mature. Ono sto je uticalo na sam nastanak i ishod ove saobraćajne nezgode bila je vožnja pod dejstvom alkohola, rekao je za Tan‌jug Miloš Milekić, Odeljenje za planiranje, prevenciju i edukaciju ABS Srbija.


Od tada, ovu kampanju Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije realizuje u saradnji sa lokalnim savetima za bezbednost saobraćaja.

"Slogani kampanje su ujedno i četiri najčešće greške koje prave mlada lica, a to su: vožnja pod dejstvom alkohola, prekoračenje brzine, korišćenje mobilnog telefon od strane vozača i nekorišćenje sigurnosnog pojasa”, rekao je Milekić.

Takođe, pored ove najčešće četiri greške, neiskustvo i želja za dokazivanjem takođe u velikoj meri utiču na nastanak saobraćajnih nezgoda kod mladih, rekao je Milekić.

“Ove godine kampanju "Na maturu bez automobila" realizujemo sa preko 40 lokalnih samouprava, sa ciljem podizanja svesti mladih o rizicima koje saobraćaj nosi. Očekuje se da će preko 10.000 maturanata učestvovati u kampanji”, rekao je Milekić.

Ova kampanja se realizuje kroz edukativno-interaktive tribine koje se sastoje iz dva dela, stručnog predavanja i lične priče.

"Ličnu priču govori osoba koja je upravo u saobraćajnoj nezgodi zadobila povrede koje su prouzrokovale trajni invaliditet. Na ovaj način pokušavamo da utičemo na stavove i svest mladih, kako bi postali svesni da su i oni ravnopravni učesnici u saobraćaju i da od njihovog ponašanja zavisi bezbednost njih samih, ali i bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju”, rekao je Milekić.

Pored predavanja, maturantima pružamo mogućnost da isprobaju i naše već čuvene simulatore prevrtanja i čeonog sudara, kao i simulator vožnje u alkoholisanom stanju - kada stave naše takozvane "pijane naočare", odnosno naočare koje simuliraju različiti stepen pijanstva.

"Zahvaljujuci simulatorima, oni mogu da u kontrolisanim i bezbednim uslovima iskuse šta zaista znači sigurnosni pojas u trenutku saobraćajne nezgode, kao i to koliko alkohol utiče na percepciju, vreme reagovanja, koordinaciju pokreta, donošenje ispravnih odluka”, rekao je Milekić.

U prethodnoj godini, preko 500 osoba je izgubilo život u saobraćajnim nezgodama na putevima Republike Srbije, od čega su 115 bila mlada lica.

"Ovom kampanjom se trudimo da utičemo na mlade i njihove roditelje, da posebno i to veče kada proslavljaju maturu pre svega budu savesni - da ne budu u svojstvu vozača putničkog automobila niti da dopuste da ih prevozi neko ko je konzumirao alkohol”, rekao je Milekić.

“Apelujemo na sve maturante i njihove roditelje da to veče koje treba da im ostane u lepom sećanju, koriste alternativne vidove prevoza, odnosno javni prevoz ili da ih roditelji, odnosno prijatelji odvezu do mesta proslave i bezbedno ih vrate sa proslava”, rekao je Milekić.

Izvor:
Tanjug
Piše:
Pošaljite komentar