MUP IMA MOĆNA VOZILA ZA BORBU PROTIV BAHATIH VOZAČA Presretači za sedam meseci otkrili 20.000 prekršaja
Od početka ove godine presretači su otkrili više od 20.000 prekršaja, što je za 800 više nego prošle godine.
Samo u junu i julu bilo je više od 4.500 prekršaja i najmanje 20 nasilničkih vožnji. Najčešći prestup na ovaj način uočen jeste prekoračenje brzine.
Kako je za RTS rekao pukovnik policije Mladen Nikolić iz Uprave saobraćajne policije, u toku dana pripadnici tog sektora MUP-a susreću se s raznim situacijama i raznim vozačima – od najstarijih ljudi do mladih, pa čak i onih koji su stekli pravo upravljanja vozilom sa 17 godina.
– Prekršaji su različitog tipa, od prekoračenja dozvoljene brzine kretanja do nepropisnog preticanja, korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje, nekorišćenja sigurnosnog pojasa na način kako je proizvođač to propisao, vožnje pod dejstvom alkohola ili psihoaktivnih supstanci. Presretač sve što bude zatekao kod vozača koji je u prekršaju sankcionisaće, bez obzira na kategoriju vozača koji je upravljao vozilom – rekao je Nikolić i dodao da je bilo 150 nasilničkih vožnji, preko 14.500 prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine kretanja i više od 2.500 preticanja na mestu gde to nije dozvoljeno.
Brzinu kontrolišu i motociklisti
Uz moćne automobile, za kontrolu brzine na putevima, policija koristi i motocikle.
Oni na srpskim putevima patroliraju od 2012. godine, a rade u paru, čime se obezbeđuje efikasnija kontrola i bolja pokrivenost pojedinih deonica. Za ove namene, naša policija koristi motocikle Suzuki GSX-R-1000, koji postužu maksimalni brzinu od 299 kilometara na sat
Za borbu protiv bahatih vozača Uprava saobraćajne policije trenutno ima 15 presretača: škoda superb, BMW 5 i mercedesi S klasa, E klasa i CLS. MUP je prošle nedelje na Instagramu poručio da su presretači tu da čuvaju bezbednost svih, te da je važno da građani znaju kako izgleda pravo službeno vozilo u funkciji presretača.
– Presretači su vozila bez spoljnih obeležja policije, koja koristi saobraćajna policija. To su vozila srednje visoke klase sa pogonom na četiri točka, koja zadovoljavaju sve potrebe za bezbedno otkrivanje, zaustavljanje i procesuiranje počinilaca prekršaja – navedeno je u video-snimku MUP-a.
Presretač se može poznati po rasporedu svetlosne signalizacije, a oglasiće se i zvučnom signalizacijom prilikom zaustavljanja, a svetlosnu signalizaciju ima i na zadnjoj šoferci. Presretači prilikom zaustavljanja izbacuju svetlosnu tablu „Stop, policija, prati me”.
Kada je u pitanju izgled policijskog službenika koji je angažovan na radu na presretaču, kako navode, svaki mora imati uniformu MUP-a i kameru za uniformu.
– Obratiće vam se učtivim tonom i omogućiće vam da pogledate snimak počinjenog prekršaja. Samo tada ćete biti sigurni da vas nije zaustavio lažni presretač – pojašnjavaju u MUP-u.
Iako se ne radio o supersportskim automobilima koje koriste razvijene zemlje, kao što su porše 911 u Nemačkoj, lamborđini u Italiji ili jaguar u Velikoj Britaniji, naša vozila su sasvim dorasla zadatku, ističu upućeni. Oni su neupadljivi u moru istih ili sličnih vozila na našim putevima, a jedna od karakteristika bila je i snažan motor koji presretače lako i brzo dovodi do brzine od 200 kilometara na čas. Ta brzina uzima se kao limit do kojeg presretači idu. U slučaju da se praćeno vozilo ne zaustavlja ili čak ubrzvana, alarmiraju se ostale jedinice saobraćajne policije i akcija traje dok se prekršilac na zaustavi.
M. Bozokin