KO JE STVARNI PREKRŠILAC? Prodaja kaznenih bodova novi trik nemačkih vozača da prevare policiju
Prebrza vožnja, korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje ili prolazak kroz crveno svetlo – prekršaji koji u Nemačkoj mogu da koštaju skupo. Međutim, vozači su našli neočekivan način da izbegnu posledice svojih prekršaja.
Preko specijalizovanih internet platformi, prodaju svoje kaznene bodove drugim osobama koje dobrovoljno preuzimaju odgovornost za tuđe greške u saobraćaju.
Kako funkcioniše ova prevara sa kaznenim bodovima
Sistem je jednostavan koliko i genijalan. Vozač koji je napravio prekršaj na internet platformi pronalazi osobu sličnih fizičkih karakteristika – približno iste visine, građe i uzrasta. Ta osoba zatim falsifikovano priznaje da je ona bila za volanom u trenutku kada je prekršaj počinjen.
Lažni krivac ispunjava službene dokumente, tvrdeći da je upravljao vozilom tokom prekršaja. Ključno je što ta osoba ne optužuje treću stranu, već sebe predstavlja kao odgovornu za incident. Ako nadležne institucije ne otkriju prevaru, lažni krivac dobija kaznene bodove u Flensburgu, dok pravi prekršilac ostaje bez ikakvih posledica.
Za ovu „uslugu” pravi krivac plaća ne samo troškove kazne već i značajan novčani bonus osobi koja je preuzela odgovornost.
Pravna rupa koja omogućava ovakve prevare
Nemački saobraćajni sistem rutinski ne proverava fotografije vozača, konzistentnost izjava ili identifikacijske dokumente. Ova rupa u zakonu dopušta takve izjave dok se ne laže o trećim osobama.
Primamljiva zarada privlači mnoge
Prema podacima koje je objavila ADAC, najveća organizacija automobilista u Nemačkoj, 43 odsto vozača koji već imaju bodove čulo je za ovu „internet trgovinu bodovima”. Ovo govori o širokoj rasprostranjenosti fenomena među vozačima koji se susreću sa kaznenim bodovima.
ADAC zahteva hitnu reakciju vlasti
Nemački automobilski klub ADAC oštro kritikuje ovakvu praksu i poziva saveznu vladu da hitno preduzme mere za zatvaranje ove pravne rupe.
„Bodovi nisu sami sebi svrha – oni služe za povećanje bezbednosti u saobraćaju”, ističu iz organizacije.
ADAC se zalaže za visoke novčane kazne do 30.000 evra. To bi odvratilo vozače i učinilo takve poslove neisplativim.
Rizici koje prevara nosi
Uprkos tome što se čini kao savršen sistem, u mnogim slučajevima, prevara ipak bude otkrivena. Nadležna tela proveravaju fotografije vlasnika vozila i „prijavljenog” prekršioca, a u slučaju nejasnoća, nastavljaju istragu.
Oni koji budu uhvaćeni u ovoj praksi mogu da se suoče sa mnogo težim posledicama od originalnih kazni – ogromnim novčanim kaznama i mogućom zabranom vožnje za obe uključene strane.
Dok se u Nemačkoj vodi rasprava o zatvaranju ove pravne rupe, vozači koji žele da izbegnu probleme imaju jednostavan savet – poštovati saobraćajne propise je i dalje najsigurniji i najjeftiniji način vožnje.