Kosa je najbolja preventiva protiv ambrozije
BAČKA PALANKA: Kišna godina, a posebno posle obilnih padavina proteklih nekoliko dana, uticala je da u Bačkoj Palanci trava, a posebno korovi prosto „eksplodiraju”.
Po proceni stručnjaka ovog leta javne površine, ali i one koje su vlasništvo privatnih i pravnih lica moraće se kositi pet-šest, umesto tri-četiri puta, kako je bilo prethodnih godina.
Ovakvo vreme pogoduje i ambroziji koja se pojavila čak i u centru grada posebno na zapuštenim gradilištima, dvorištima kuća u kojima niko ne stanuje, kanalima, rubovima atara na samoj periferiji grada... Jedan od problema ove varoši su i površine koje su vlasništvo „Železnica Srbije“.
Reč je o nekoliko hektara zemljišta u okolini Železničke stanice u koju je poslednji voz ušao pre nekoliko decenija. To zemljište nalazi se na par stotina metara od centra grada, a Bačka Palanka je ovde povezana sa Novom Palankom jednom jedinom, doduše malo proširenom pešačkom stazom kojom pored pešaka saobraćaju i bicklisti i motoristi. Stanari okolnih ulica godinama se žale da je zapušteno zemljište gde su nekada bile železničke šine, a nalaze se i depoi, magacini. Taj prostor retko ko održava, trava je velika, puna je korova, a primećena je i ambrozija.
- U borbu protiv ambrozije moraju se uključiti svi, a ne samo naše službe - kaže Vojislav Zubac, pomoćnik predsednika opštine zadužen i za zaštitu životne sredine. - Reagujemo i na informacije, odnosno zahteve građana koji nas upozoravaju na pojavu ambrozije, i nepokošene površine o kojima se vlasnici ne brinu. Zemljište oko stanice po prirodi stvari trebalo bi da održava Železnica, ali to sve sporo ide pa je nama lakše da mi platimo ove radove, kako građani ne bi trpeli. Već ove nedelje to zemljište biće pokošeno drugi put ove godine, jer je to najbolja preventiva protiv eventualnog širenja ambrozije.
Upravo o ovom zemljištu godinama se vode pregovori između lokalne samouprave i „Železnica Srbije“. Po planovima ovaj deo zemljišta Železnica bi mogla da ustupi opštini kako bi se izgradio novi putni koridor kojima bi se konačno spojila dve dela grada koja su sada neprirodno razdvojena. Put od centra varoši do Nove Palanke, ali i velikog stambenog naselja zvanog Sinaj sa oko 10.000 stanovnika znatno bi se skratio, jer više se ne bi moralo ići okolo naokolo više od jednog kilometra. Pored saobraćajnog rešenja ovaj deo grada konačno bi se uredio, pa ne bi skoro u centru grada postojala livada na kojoj ponekada pasu ovce i koze.
M. Sudžum