Na uvidu plan obilaznice oko Srpske Crnje
SRPSKA CRNJA: Rani javni uvid u plan detaljne regulacije obilaznice državnog puta IV reda oko Srpske Crnje biće dostupan do 8. septembra, saopštila je Opština Nova Crnja.
Ovaj materijal biće dostupan u zgradi Opštinske uprave u Novoj Crnji, svakog radnog dana od 8 do 14 časova, kao i na zvaničnoj opštinskoj internet prezentaciji. Plan je uradilo Javno preduzeće „Zavod za urbanizam Vojvodine“ iz Novog Sada, po naruybi Opštine Nova Crnja.
Planom je obuhvaćen prostor okvirne površine 193,4 hektara, koji se nalazi u katastarskoj opštini Srpska Crnja. Najveći deo trase planirane obilaznice nalazi se na poljoprivrednom zemljištu, a manji deo seče planiranu radnu zonu van naselja i ulazi u građevinsko područje naselja Srpska Crnja.
Kao prvo strateško opredeljenje potrebna je izgradnja segmenata obilaznice državnog puta oko naselja Srpska Crnja i Nova Crnja, kako bi se iz urbanog prostora eliminisao tranzit ka međunarodnom graničnom prelazu. Cilj je i minimiziranje negativnog uticaja na urbani život i životnu sredinu. Deo obilaznice oko Aleksandrova predstavlja deonicu novog putnog koridora na pravcu Novi Sad - Zrenjanin - Žitište - Nova Crnja - granica s Rumunijom, navodi se u planskom dokumentu.
Važan zaključak je da će izgradnja segmenata obilaznice zavisiti od ekonomsko - saobraćajnih uslova, odnosno od povećanja obima saobraćaja i robnog prometa sa EU, jer ova investicija iziskuje angažovanje većih finansijskih sredstava. I vreme izgradnje kapaciteta u direktnoj je ekonomsko-funkcionalnoj zavisnosti od ekonomske moći našeg društva u narednom periodu, jer Opština Nova Crnja nema finansijski potencijal da to realizuje.
Završetak ovog poduhvata u najmanjoj srednjobanatskoj opštini rezultirao bi znatnim smanjenjem negativnih uticaja saobraćajnih dešavanja na ambijentalni i urbani kapacitet samog naselja. A sigurno će doprineti i poboljšanju postojećeg stanja bezbednosti i protočnosti saobraćaja.
U planu detaljne regulacije se navode i takozvana „konfliktna mesta“ planirane deonice, a to su ukrštanja planirane trase obilaznice sa saobraćajnicom radne zone, kanalskom mrežom, kao i polazna i krajnja tačka obilaznog koridora.
Ž. Balaban