Локалном омбудсману лане се обратило 558 грађана: Притужбе на администрацију, буку, комшије...

Локалном омбудсману се прошле године обратило 558 грађана, те је поднето 199 притужби, формирано 207 предмета, а поступак није завршен у 33 случаја, наводи се у Извештају локалног омбудсмана за 2021.
e
Фото: Pixabay.com

Проблеми на које су Новосађани указивали лане су разни – од ћутања администрације, комуналних проблема, понашања запослених у органима управе, неисправности испоручених производа, буке, понашања комшија, оштећења имовине, наплате дуговања и казни, преко висине пореза, незадовољства одлукама по конкурсу, дискриминације, преваре од стране продаваца и загађења животне средине, све до поправке крова и потрошње заједничке воде.

У Извештају се, такође, наводи и да је 2021. године благо повећан број поднетих притужби локалном омбудсману. Запослени у локалном омбудсману обавили су и укупно 351 разговор путем телефона и уживо са суграђанима, који нису резултирали подношењем притужбе. Спрам начина обраћања грађана, у Извештају се закључује да су се суграђани мање обраћали локалном омбудсману телефонским путем него 2020. године, те да узнемиреност грађана изазвана епидемијом коронавируса није у великој мери утицала на обраћање грађана прошле године. Такође, број поднетих притужби није мањи у односу на вишегодишњи просек, односно, грађани се константно у приближно истом броју за решење проблема обраћају локалном омбудсману.

Највећи број притужби поднето је на рад Градске управе за инспекцијске послове (41), Градске пореске управе (17), Центра за социјални рад (16), Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције (15), ЈКП “Водовод и канализација” (14), Градске управе за урбанизам и грађевинске послове (11) и Предошколске установе “Радосно детињство” (10). У Извештају се наводи да су се грађани највише жалили на рад истих градских органа и служби као и у 2020. години, с тим да су ове поједини само заменили места. Исти случај је и са притужбама на рад предузећа “Лисје”, “Чистоћа”, “Паркинг сервис”, “Информатика”, Градске управе за имовину и имовинско-правне послове, ЈГСП “Нови Сад”, Градске управе за саобраћај и путеве, као и и Градске управе за опште послове, које су такође само замениле места у односу на прошлогодишњи Извештај.

Током прошле године, грађани су се жалили и на субјекте чији рад није у надлежности локалног омбудсмана, те се 106 суграђана жалило на рад републичких органа и установа, њих 82 на привредна друштва, на комшије и суграђане се жалило 27 грађана, а исти број се жалио на рад јавних извршитеља, а међу притужбама је и четири на чланове породице.

Једна од притужби која је окончана прошле године јер је проблем решен је и случај суграђанке која се жалила на рад ЈКП “Паркинг сервис”, јер не може да добије повлашћену станарску паркинг карту иако је власница стана у Новом Саду, али без пријављеног пребивалишта на тој адреси. На рад ЈКП “Чистоћа” жалила се суграђанка из Бегеча, будући да баштенски отпад дужи период није однесен, па су мештани почели да га пале. Након обраћања локалног омбудсмана том предузећу, отпад је уклоњен из Бегеча. Новосађанин се прошле године жалио локалном омбудсману због нерешавања проблема у вези оштећења надгробне плоче, након чега је плоча доведена у првобитно стање. Притужбу је имала и самохрана мајка двоје деце, која је жртва насиља у породици и локалном омбудсману се обратила јер њено млађе дете није примљено у вртић. Након реаговања локалног омбудсмана, дете суграђанке примљено је у вртић.

До локалног омбудсмана на више начина

Новосађани се локалном омбудсману могу обратити лично радним данима од 9 до 14 часова у Улици војвођанских бригада 17, путем телефона 420-211, поштом или слањем мејла на локални.омбудсман­новисад.рс. Више информација о раду локалног омбудсмана у Новом Саду може се пронаћи на сајту локалниомбудсман.новисад.рс, као на Фејсбук страници Локални омбудсман града Новог Сада. На функцији локалног омбудсмана тренутно је Марина Попов Иветић.

        Д. Андулајевић

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести