У најави почетак изградње петог моста преко Дунава

Након што су почели припремни радови за изградњу моста преко Дунава у продужетку Булевара Европе у Новом Саду, крајем марта Покрајински секретаријат за енергетику, грађевинарство и саобраћај издао је привремену грађевинску дозволу „Путевима Србије” за припремне радове за изградњу петог градског моста преко Дунава, између Петроварадина и Каћа, на траси будућег Фрушкогорског коридора. Уједно „Путеви Србије” су 7. априла пријавиле радове Секретаријату и поступак потврђивања и даље је у току.
1
Фото: Dnevnik.rs

Ово практично значи да, након прошлогодишњег почетка бушења тунела од 3,5 километра испод Иришког венца, ускоро почиње изградња другог великог инфраструктурног објекта, моста дугог 1.765 метара, на траси Фрушкогорског коридора као брзе саобраћајнице са четири саобраћајне траке од 47,7 километара која ће повезати Нови Сад и Руму, као и садашње и најављене ауто-путеве Београд-Суботица, Београд-Загреб, Нови Сад-Зрењанин-Београд и Рума-Шабац.

Фото: Dnevnik.rs

Фрушкогорски коридор, којег гради, као и мост између Новог Сада и Сремске Каменице, кинеска компанија „China Бридге анд Роад Цонструцтион„ (ЦРБЦ), коштаће 606 милиона евра, а према најоптимистичнијим најавама, требало би да буде завршен за две године. 

Што се тиче самог моста, он ће, у градским оквирима, служити као део обилазнице око Петроварадина, те ће преко њега ићи сав теретни саобраћај са истока и севера према Срему и даље ка западној Србији и Босни и Херцеговини, уколико му одредиште није сам Нови Сад. Уколико је то случај, теретњаци ће се усмеравати на друмско-железнички мост, популарни „Жежељ”.

Што се тиче самих припремних радова, они обухватају изградњу северног и јужног крака помоћног моста од челичне конструкције, који ће, као и у случају изградње моста у продужетку Булевара Европе, служити за изливање бетонских стубова будућег моста. Северни крак ће бити дуг 278,74 метара и, као и јужни, који је дужине 355 метара, биће постављен узводно од будућег моста. 

Радови ће коштати скоро 80 милиона динара без ПДВ-а, а сама привремена дозвола има рок важности од шест месеци. Према мишљењу Министарства заштите животне средине, за ове радове није потребна студија процене утицаја на животну средину.

Фрушкогорски коридор, осим тога што ће заштити Национални парк „Фрушка гора” од теретног и осталог моторног саобраћаја, то би требало да уради и са Новим Садом. На територији града, ова саобраћајница ће служити као транзит за теретна возила, која би онда Дунав прелазила на будућем мосту на Текијама, а одатле би кроз тунел избијала на Алибеговац, потом на Мишелук и даље ка Венцу и Иригу. Мост на Текијама биће спојен и са обилазницом око Петроварадина, која би требало да иде поред „Победе”, и која води на нови друмско-железнички мост. 

Фото: Dnevnik.rs

Како је појашњено када је почело пробијање тунела на Иришком венцу, од Ковиља, од пумпе „Минут”, пређемо мостом до Петроварадина, с леве стране ће нам остати црлва на Текијама. Ту већ можемо обићи Петроварадин, ићи десно на Жежељев мост, обилазницом око Петроварадина. Значи камиони неће више ићи кроз Петроварадин.

Од те тачке један мали тунел водиће на Мишелук, одатле на ову трасу. Код мотела „Сунце” на Парагову, пак, биће изграђена веза са обилазницом око Сремске Каменице те планираним мостом преко Дунава у наставку Булевара Европе. Затим кроз ова два тунела, дужине 3,5 километра саобраћај обилази Ириг, долази до Руме. На крају Ирига налазиће се мала петља која ће одводити саобраћај према Врднику, због развоја туризма.  И тако све до наплатне рампе „Рума”.

С. Крстић

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести