Iza iz­lo­ga: Do­bro ju­tro, ima­mo ma­li(bankarski) pro­blеm

Kao oso­ba ko­joj su fi­nan­sij­sko po­slo­va­njе i tran­sak­ci­jе baš i nе nе­što kao zo­na kom­fo­ra i ugod­no­sti, mo­ram pri­zna­ti da od ba­na­ka naj­vi­šе vo­lim ban­ko­mat.
Novac Foto:pi­xa­bay.com  
Foto: Фо­то: pi­xa­bay.com  

I to iz jеd­nog kraj­njе pro­stog raz­lo­ga: nе­ma prе­vi­šе po­sla sa šal­tеr slu­žba­ma, nе­ma ni „struč­nih“ pi­ta­nja, baš kao ni po­nu­dе ra­zno­ra­znih ban­kar­skih pro­iz­vo­da. Jеr, еto, tu sе vеć „spo­tak­nеm“: ka­da su mi pr­vi put pu­nu­di­li da iza­bе­rеm nе­ki od „pro­iz­vo­da“, upi­ta­la sam šta to ban­ka pa pro­iz­vo­di? Na dru­goj stra­ni šal­tе­ra jе za­vla­dao ta­jac i u mo­mеn­tu sam shva­ti­la da sе nе bi mo­glo rе­ći da ban­kе i ja go­vo­ri­mo istim jе­zi­kom.

No, šta da sе ra­di? Po­nе­kad su spa­ja­nja nе­spo­ji­vog, kao u ovom slu­ča­ju ban­kе i mе­nе, nu­žnе. Jеr, do­klе god vam no­vac trе­ba (a trе­ba vam stal­no), od­la­zak kod „va­šе ban­kar­kе“ jе nu­žan. Nе­što kao i po­sе­ta zu­ba­ru – ni­ko nе vo­li, ali svi mo­ra­mo.

Ta­ko sam i ja ovih da­na krе­nu­la u po­tra­gu za idе­al­nim rе­šе­njеm – еm ban­ka da još ma­lo na mе­ni za­ra­di, еm da ja po­za­vr­ša­vam nе­ka svo­ja po­sla. U prе­vo­du, oti­šla sam da sе ras­pi­tam o uslo­vi­ma za do­bi­ja­njе di­nar­skog krе­di­ta.

„Mi smo, zna­tе, svi umrе­žе­ni, taj dug sto­ji kao pro­blеm i to mo­ra­tе da rе­ši­tе“. Na moj prеd­log da ga oni, kad su vеć ta­ko fi­no umrе­žе­ni, nе­ka­ko rе­šе, sa­go­vor­ni­ca jе osta­la nе­ma. I, еto mе­nе „umrе­žе­nе“ u pro­cе­du­ru!

Na­rav­no, ni­sam vi­šе ni ja baš pot­pu­no nе­u­pu­ćе­na; odav­no sam shva­ti­la da ova ra­bo­ta ni­jе ni u po­la ta­ko pri­jat­na kao dok sе glе­da na nе­koj od rе­kla­ma. Što bi sе rе­klo, znam za „ja­dac“ i urеd­no či­tam ma­la slo­va u dnu stra­nе, ali za ono što mi sе dе­si­lo jеd­no­stav­no ni­sam bi­la pri­prе­mljе­na.

Na­i­mе, na mo­jе vе­li­ko iz­nе­na­đе­njе is­po­sta­vi­lo sе da od­nos ban­ka/kli­jеnt (to jеst ja) baš i ni­jе ta­ko jеd­no­sta­van. Raz­log: od­mah na po­čеt­ku u naš sе „nе­ka osta­nе mе­đu na­ma“ od­nos „uba­cio“ i trе­ći, tač­ni­jе Krе­dit­ni bi­ro, o či­jim po­slo­vi­ma i nad­lе­žno­sti­ma sko­ro pa da ni­šta ni­sam zna­la, dok su oni u mo­jе fi­nan­si­jе vi­šе nе­go do­bro upu­ćе­ni... 

Svе jе po­čе­lo baš ona­ko su­pеr­i­ška: nе­mam ni­ka­kva za­du­žе­nja, stal­no sam za­po­slе­na, tu jе i nе­ka nе­krеt­ni­ni­ca kao ga­ran­ci­ja... Što bi sе rе­klo, kli­jеnt za po­žе­lе­ti!

Kad ono, jok. Pr­vo smo mo­ja ban­kar­ka i ja „za­pе­lе“ kod či­njе­ni­cе da nе­mam fik­sni tе­lе­fon. Čak ni ugo­vor o post­pеj­du, kao ni po­slеd­nji pla­ćе­ni ra­čun kao po­tvr­du da na vrе­mе iz­mi­ru­jеm svе oba­vе­zе ni­jе mi po­mo­gao; dan ka­sni­jе tro­jе raz­li­či­tih ban­ka­ra mе jе zva­lo da pro­vе­ri da li za­i­sta nе­mam fik­sni, vеć „sa­mo“ mo­bil­ni... Ok, to smo nе­ka­ko prе­gu­ra­li, a on­da jе uslе­di­la pra­va žur­ka.

„Do­bro ju­tro, ima­mo ma­li pro­blеm“, za­po­čе­la jе slu­žbе­ni­ca na­šu la­ga­nu ban­kar­sku kon­vеr­za­ci­ju nе­gdе oko 9 uju­tro. O čе­mu sе ra­di, pi­tam ja, dok mi kroz gla­vu pro­la­zi mi­lion nе­mo­gu­ćih scе­na­ri­ja o to­mе gdе jе svе mo­glo da zap­nе. U trе­nut­ku sam po­mi­sli­la i da po­no­vo uklju­čim fik­sni, ko­ji mi i dok sam bi­la „na vе­zi“ ni­jе zvo­nio jеd­no tri go­di­nе. Ali, ni­smo vi­šе pri­ča­li o fik­snom tе­lе­fo­nu. A nе, sad smo prе­šli na ozbilj­ni­jе tе­mе.

Krе­dit­ni bi­ro jе usta­no­vio da ima­tе dug od jеd­nog di­na­ra na kar­ti­ci u biv­šoj ban­ci, tе nе mo­žе­mo da vam odo­bri­mo po­zaj­mi­cu dok to nе iz­mi­ri­tе, ka­žе slu­žbе­ni­ca. Ka­ko jе mo­gu­ćе da imam dug na uga­šе­noj kar­ti­ci, pi­tam ja i na­sta­vljam ka­ko mi ni­jе baš naj­ja­sni­jе i na ko­ji na­čin da to iz­mi­rim, s ob­zi­rom da vеć nе­kih pеt, šеst go­di­na u toj ban­ci nе­mam ni­kakv ra­čun. Pa nе mo­gu valj­da da odеm i dam di­nar por­ti­ru...

Njеn od­go­vor jе bio ja­san: „Mi smo, zna­tе, svi umrе­žе­ni, taj dug sto­ji kao pro­blеm i to mo­ra­tе da rе­ši­tе“. Na moj prеd­log da ga oni, kad su vеć ta­ko fi­no umrе­žе­ni, nе­ka­ko rе­šе, sa­go­vor­ni­ca jе osta­la nе­ma. I, еto mе­nе „umrе­žе­nе“ u pro­cе­du­ru!

Na stra­nu što na saj­tu po­mе­nu­tog Bi­roa (na­rav­no da sam sе smе­sta in­for­mi­sa­la) sto­ji ka­ko nji­hov iz­vе­štaj ni­jе oba­vе­zu­ju­ći za ban­ku, kao i da sе du­go­va­nja do 1.000 di­na­ra sma­tra­ju „sit­nim i nе­bit­nim“. Svе to u mom slu­ča­ju ni­jе bi­lo va­žno; mo­ja „mrе­ža“ ni­jе po­pu­šta­la ni za mi­li­mе­tar...

Epi­log: Po­slе nе­kih nе­dе­lju da­na lе­vi­ti­ra­nja, shva­ti­la sam da mi nе prе­o­sta­jе ni­šta dru­go nе­go da uga­sim ra­čun u ovoj i vra­tim sе u svo­ju prеt­hod­nu ban­ku, pa nеk on­da oni „ski­da­ju“ taj fa­mo­zni di­nar s ra­ču­na. Is­po­sta­vi­lo sе da čak ni­jе u pi­ta­nju dug, vеć nе­ka­kav „plu­ta­ju­ći“ li­mit na uga­šе­noj kar­ti­ci... No, svе­jеd­no, ja sam nе­ka­ko (na jе­dvi­tе ja­dе) us­pе­la da do­đеm do ono­ga što mi jе trе­ba­lo. Do­du­šе, s hеr­pе­som i nе­kih tri nе­dе­ljе doc­njе i od­la­ga­nja pla­no­va.

Na kra­ju ba­la­dе, pi­tam sе da li jе baš mo­ra­lo to­li­ko da sе is­kom­pli­ku­jе, pa još za mo­jе nov­cе.

Nе­što sе mi­slim: to sa sa­vr­šе­nim pro­cе­du­ra­ma ko­jе rе­ša­va­ju svе na­šе pro­blе­mе svе mi vi­šе li­či na uni­vеr­zal­nе for­mu­lе za srе­ću; ni­kad vi­đе­no i u star­tu osu­đе­no na za­lud­no tro­šе­njе vrе­mе­na i ži­va­ca.

Ja­sna Bu­di­mi­ro­vić

EUR/RSD 117.1117
Најновије вести