Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

IZ BEOGRADA DO SRCA EVROPE ZA SAMO ŠEST SATI! Vozom ka velikoj metropoli i jednom od omiljenijih gradova Srba, putovanje će biti skraćeno

09.11.2025. 11:52 12:03
Piše:
Izvor:
Srbija Danas/Dnevnik
voz vozovi srbijavoz Dnevnik
Foto: Dnevnik/ N. Perković

Nova linija iz Beograda ka zapadnoj Evropi.

Putovanje vozom od Beograda do Beča uskoro postaje stvarnost! Prema najnovijim najavama, Mađarske železnice (MÁV) planiraju da u toku 2026. godine uvedu direktnu liniju između glavnih gradova Srbije i Austrije, sa presedanjem u Budimpešti.

Ova dugo očekivana železnička veza deo je projekta brze pruge Beograd-Budimpešta, čije se otvaranje očekuje na proleće 2026. godine, a zatim će dva voza dnevno iz Beograda nastavljati put sve do Beča. U suprotnom smeru, iz Beča ka Beogradu, planirana su takođe dva polaska dnevno.

Prema nezvaničnom nacrtu reda vožnje koji se nakratko pojavio na sajtu Infrastrukture železnica Srbije (IŽS), između Beograda i Budimpešte bi svakodnevno saobraćalo šest vozova u oba smera, dok bi dva od njih produžavala dalje ka Beču.

Očekuje se da će putovanje od Beograda do Beča trajati nešto više od šest sati, što je tri sata kraće nego autobusom. Polasci iz beogradske stanice Prokop predviđeni su u 8.40 i 14.40, dok bi vozovi iz Beča stizali u Beograd oko 15.20 i 21.20 časova. Ovi termini su, međutim, još uvek okvirni i nezvanični, te se do početka saobraćaja može očekivati manja korekcija reda vožnje.

Foto: Dnevnik (A. Savanović)

Veliki planovi za modernizaciju železnica

Uvođenjem novih međunarodnih linija do Budimpešte i Beča, železnički prevoz iz Srbije doživljava pravu renesansu. Trenutno iz Beograda polazi samo jedan međunarodni voz – onaj za Bar – ali će u narednim godinama izbor destinacija biti znatno širi.

"Srbijavoz" je već pokrenuo nabavku šest novih višesistemskih električnih lokomotiva, koje će biti namenjene za saobraćaj na prugama kroz Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku, Austriju, Nemačku, Grčku i druge zemlje Evrope, što ukazuje da se planira ozbiljno širenje međunarodne mreže.

Pored toga, u 2025. godini počinje i rekonstrukcija pruge Beograd–Niš, koja će omogućiti brzine do 200 km/h. Ukupna vrednost projekta iznosi 2,77 milijardi evra, od čega EU finansira 610 miliona evra kroz grant, a deo sredstava dolazi i iz kredita EIB i EBRD.

Foto: Dnevnik/ V. Fifa

U toku su i radovi na pruzi Niš–Dimitrovgrad, koji bi trebalo da budu završeni do 2027. godine, a vrednost ovog projekta je 502 miliona evra.

Takođe, u planu je i nova linija Beograd–Trst, koja će prolaziti kroz Zagreb i Ljubljanu, kao i modernizacija pruge do Šida do 2029. godine, gde će vozovi moći da saobraćaju brzinom i do 200 kilometara na sat.

Ne zaboravlja se ni legendarna barska pruga, čija će obnova koštati između 1,5 i 2 milijarde evra, a u Srbiji će vozovi tuda voziti brzinom do 120 km/h.

Ukoliko svi ovi projekti budu realizovani prema planu, Beograd će postati jedno od najvažnijih železničkih čvorišta u regionu, a putnici će moći da uživaju u modernim, brzim i udobnim vožnjama ka evropskim metropolama.

SrbijaDanas

Izvor:
Srbija Danas/Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar