"KINEZI PRAVE BOLJE AUTOMOBILE OD NAS, TO JE PONIŽAVAJUĆE" Promenu na svetskom tronu potvrdio šef „Forda“!
Džim Farli, izvršni direktor Forda, otvoreno je priznao da kineska industrija električnih vozila predstavlja ozbiljnu pretnju američkim proizvođačima automobila.
Tokom panela na Aspen Ideas Festivalu, Farli je podelio svoja iskustva sa kineskim tržištem koja su ga duboko potresla.
"To je najponižavajuća stvar koju sam ikada video. 70% svih električnih vozila u svetu se proizvodi u Kini", izjavio je Farli tokom razgovora sa autorom Volterom Ajzeksonom. Šef Forda je istakao da je u protekloj godini posetio Kinu šest do sedam puta.
Ono što je Farlija posebno impresioniralo jeste napredna tehnologija koju kineski proizvođači ugrađuju u svoja vozila. "Oni imaju daleko superiorniju tehnologiju u vozilima. Huavej i Xiaomi su u svakom automobilu", objasnio je Farli. "Kada uđete u auto, ne morate da povezujete telefon. Automatski se ceo vaš digitalni život preslikava u vozilo."
Zašto Ford zaostaje za kineskim konkurentima
Farli je objasnio da Ford ne može da ponudi slične funkcionalnosti jer su tehnološki giganti kao što su Gugl i Epl "odlučili da ne ulaze u automobilski biznis". Ovaj nedostatak partnerstva sa velikim tehnološkim kompanijama ostavlja američke proizvođače u nezavidnoj poziciji.
"Osim toga, njihovi troškovi, kvalitet njihovih vozila daleko je superiorniji od onoga što vidim na Zapadu", dodao je Farli. Izvršni direktor Forda je bio krajnje direktan kada je rekao: "Mi smo u globalnoj konkurenciji sa Kinom, i to nije samo pitanje električnih vozila. Ako izgubimo ovu bitku, Ford nema budućnost."
Ovo nije prvi put da Farli hvali kinesku konkurenciju. Prošle godine je Xiaomi označio kao "industrijskog giganta i potrošačku marku koja je mnogo jača od automobilskih kompanija". Šta više, Farli je priznao da već šest meseci vozi Xiaomi Speed Ultra 7, prvi električni automobil ovog tehnološkog giganta.
"Doleteli smo ga iz Šangaja u Čikago, i vozim ga već šest meseci. Ne želim da ga se odreknem", iskreno je priznao Farli tokom gostovanja u "The Fully Charged" podkastu.
Prošlog meseca je Xiaomi predstavio svoj drugi električni automobil, YU7, koji je pozicioniran kao jeftinija alternativa Tesla Model Y. Sa cenom od 35.000 dolara, YU7 je za 1.760 dolara jeftiniji od Tesle, a kompanija je već primila preko 200.000 porudžbina.
Ford menja strategiju zbog kineskog pritiska. Kompanija je u avgustu objavila da će zameniti planirana električna SUV vozila hibridnim modelima, što će joj koštati skoro 2 milijarde dolara. Uprkos ovim izazovima, Ford-ove akcije su porasle za preko 9% od početka godine.