overcast clouds
27°C
30.06.2025.
Нови Сад
eur
117.174
usd
99.8841
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

"КИНЕЗИ ПРАВЕ БОЉЕ АУТОМОБИЛЕ ОД НАС, ТО ЈЕ ПОНИЖАВАЈУЋЕ" Промену на светском трону потврдио шеф „Форда“!

30.06.2025. 15:06 15:18
Пише:
Извор:
(Телеграф Бизнис)
s
Фото: Pixabay.com/ Ilustracija

Џим Фарли, извршни директор Форда, отворено је признао да кинеска индустрија електричних возила представља озбиљну претњу америчким произвођачима аутомобила.

Током панела на Аспен Идеас Фестивалу, Фарли је поделио своја искуства са кинеским тржиштем која су га дубоко потресла.

"То је најпонижавајућа ствар коју сам икада видео. 70% свих електричних возила у свету се производи у Кини", изјавио је Фарли током разговора са аутором Волтером Ајзексоном. Шеф Форда је истакао да је у протеклој години посетио Кину шест до седам пута.

Оно што је Фарлија посебно импресионирало јесте напредна технологија коју кинески произвођачи уграђују у своја возила. "Они имају далеко супериорнију технологију у возилима. Хуавеј и Xиаоми су у сваком аутомобилу", објаснио је Фарли. "Када уђете у ауто, не морате да повезујете телефон. Аутоматски се цео ваш дигитални живот пресликава у возило."

Зашто Форд заостаје за кинеским конкурентима

Фарли је објаснио да Форд не може да понуди сличне функционалности јер су технолошки гиганти као што су Гугл и Епл "одлучили да не улазе у аутомобилски бизнис". Овај недостатак партнерства са великим технолошким компанијама оставља америчке произвођаче у незавидној позицији.

"Осим тога, њихови трошкови, квалитет њихових возила далеко је супериорнији од онога што видим на Западу", додао је Фарли. Извршни директор Форда је био крајње директан када је рекао: "Ми смо у глобалној конкуренцији са Кином, и то није само питање електричних возила. Ако изгубимо ову битку, Форд нема будућност."

Ово није први пут да Фарли хвали кинеску конкуренцију. Прошле године је Xиаоми означио као "индустријског гиганта и потрошачку марку која је много јача од аутомобилских компанија". Шта више, Фарли је признао да већ шест месеци вози Xiaomi Speed Ultra 7, први електрични аутомобил овог технолошког гиганта.

"Долетели смо га из Шангаја у Чикаго, и возим га већ шест месеци. Не желим да га се одрекнем", искрено је признао Фарли током гостовања у "The Fully Charged" подкасту.

Прошлог месеца је Xиаоми представио свој други електрични аутомобил, YU7, који је позициониран као јефтинија алтернатива Тесла Модел Y. Са ценом од 35.000 долара, YU7 је за 1.760 долара јефтинији од Тесле, а компанија је већ примила преко 200.000 поруџбина.

Форд мења стратегију због кинеског притиска. Компанија је у августу објавила да ће заменити планирана електрична СУВ возила хибридним моделима, што ће јој коштати скоро 2 милијарде долара. Упркос овим изазовима, Форд-ове акције су порасле за преко 9% од почетка године.

 

 

Извор:
(Телеграф Бизнис)
Пише:
Пошаљите коментар