TELEFONIJA U BROJKAMA Ko, koliko i kako komunicira u Srbiji?
Broj pretplatnika fiksne telefonije u četvrtom kvartalu prošle godine bio je manji u odnosu na treći kvartal, dok je ostvareni saobraćaj na približno istom nivo.
Kod mobilne telefonije je pao broj aktivnih korisnika, pri čemu je govorni i SMS saobraćaj porastao u odnosu na prethodni kvartal, navodi se u pregledu tržišta elektronskih komunikacija u Srbiji koji je objavilo Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL).
U poslednjem lanjskom kvartalu oko 2,22 miliona pretplatnika fiksne telefonije razgovaralo je oko 310 miliona minuta, odnosno svaki pretplatnik je, u proseku, razgovarao 1,5 minuta dnevno. Struktura pretplatnika se nije znatnije menjala, pa su u poslednja tri meseca prošle godine 86 odsto pretplatnika fiksne telefonije činili privatni korisnici.
Oni su, u najvećem broju slučajeva, pozivali brojeve u zemlji, pa je učešće nacionalnog u ukupnom saobraćaju iznosilo 95 odsto. Telefonski pozivi iz fiksne mreže u najvećoj meri su bili upućeni ka fiksnim mrežama, dok su u međunarodnom saobraćaju preovladavali dolazni pozivi.
Kada je reč o mobilnim elektronskim komunikacijama, u četvrtom kvartalu 2024. godine oko 8,179 miliona aktivnih korisnika usluga mobilne mreže ostvarilo je oko 5,40 milijardi minuta razgovora u domaćem i međunarodnom saobraćaju i poslalo oko 0,9 milijardi SMS poruka.
Mobilni korisnici su, u proseku, dnevno razgovarali po oko 7,3 minuta i slali po 1,2 SMS poruke. U četvrtom kvartalu bilo je 5,28 miliona postpejd korisnika, što predstavlja blagi rast u odnosu na prethodni kvartal, dok je pripejd korisnika bilo 2,89 miliona, manje nego u trećem kvartalu.
Količina prenetih podataka preko mobilne mreže porasla je i iznosila 310,6 miliona GB, što znači da je korisnik mobilnog širokopojasnog interneta dnevno, u proseku, trošio oko 466 MB, odnosno oko 13,82 GB mesečno.
Broj pretplatnika fiksnog širokopojasnog interneta bio je u blagom porastu u odnosu na treći kvartal i iznosio je oko 2,2 miliona.