Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

TINEJDŽER (18) A VEĆ MILIONER Šokirao svet, njegova aplikacija zarađuje pravo bogatstvo

18.09.2025. 13:48 13:55
Piše:
Izvor:
(Telegraf Biznis)
с
Foto: youtube prinstcrin/ Good Morning America

Dok milioni njegovih vršnjaka širom SAD pripremaju letnje planove za fakultet, Zek Jadegari je iskoristio leto da iz roditeljskog doma u Roslinu, Njujork, lansira "Kal AI",(Cal AI) aplikaciju za praćenje kalorija zasnovanu na veštačkoj inteligenciji.

Aplikacija funkcioniše jednostavno: korisnici fotografišu obrok, a veštačka inteligencija procenjuje kalorije sa tačnošću od 90 odsto. Besplatna je za preuzimanje, a pretplata košta 2,49 dolara mesečno ili 29,99 dolara godišnje. Sa 30 zaposlenih, Kal AI (Cal AI) ostvaruje oko 1,4 miliona dolara bruto profita mesečno, uključujući 274.000 dolara neto operativnog prihoda.

Od detinjstva do startapa

Put do ovog uspeha počeo je još u detinjstvu. Inspirisan ljubavlju prema igrama poput Minecraft-a, Jadegari je sa sedam godina krenuo na letnji kamp za kodiranje, a od tada je samostalno učio i eksperimentisao. Kao srednjoškolac napravio je gaming sajt "Totali sajens", koji je prodao za 100.000 dolara kompaniji "Friz Nova".

Ideja za Kal AI (Cal AI) nastala je iz lične potrebe.

- Počeo sam da vežbam da impresioniram devojke u školi, a sve aplikacije za praćenje kalorija zahtevale su ručno unošenje hrane, što mi je bilo zamorno – kaže Jadegari. Udružio se sa prijateljima Henrijem Lengmekom, Blejkom Andersonom i Džejkom Kastijom, i zajednički su razvili AI koji "uradi sav posao za korisnika".

Nakon testne promocije od 2.000 dolara i pozitivnog odziva, su osnivači su finansirali aplikaciju šest meseci dok se plaćanja iz prodavnica aplikacija nisu uskladila. Prvi meseci doneli su prihode od 28.000 i 115.000 dolara, a aplikacija je do jula 2025. preuzeta 8,3 miliona puta.

Balansiranje posla i školskih obaveza

Vođenje startapa dok je još student nije lako. Troškovi marketinga mesečno iznose gotovo 770.000 dolara, a korisnici i dalje moraju ručno da unose  podatke koje AI ne prepoznaje. Ipak, Jadegari planira da "Kal AI"(Cal AI) postane najveća aplikacija za praćenje kalorija, nadmašujući konkurenciju.

Za njega, ovo nije samo posao.

- Ideja je da ovo oblikuje budućnost i bude deo mog nasleđa - kaže osamnaestogodišnji preduzetnik, koji planira da za dve godine proda "Kal AI"(Cal AI) ili prepusti vođstvo drugom izvršnom direktoru i pokrene novu AI kompaniju, piše Si-En-Bi-Si.

 

 

Izvor:
(Telegraf Biznis)
Piše:
Pošaljite komentar