„VOZITE IH PRAVO NA OTPAD!” Automehaničar objavio CRNU LISTU najgorih polovnjaka; OVI čim pređu 160.000 km kreću SAMO KVAROVI
Ako automobil planirate da koristite dugoročno, važno je znati koji modeli jednostavno nisu konstruisani da izdrže više od 160.000 kilometara.
Kupovina automobila predstavlja jednu od većih finansijskih odluka koje pojedinac donosi u životu. Iako se u početku pažnja najčešće usmerava na avansnu uplatu ili uslove otplate kredita, pravi troškovi postaju vidljivi tek kasnije, kroz redovno održavanje, neplanirane popravke i prirodno trošenje delova, piše Best Life.
Ako automobil planirate da koristite dugoročno, važno je znati koji modeli jednostavno nisu konstruisani da izdrže više od 160.000 kilometara. U jednom viralnom TikTok videu, stručnjak za automobile Zek Trahan izdvojio je pet modela koje, kako kaže, "ne biste smeli da vozite toliko dugo ili uopšte“.
Njegova poruka je jasna: "To bi bila ozbiljna greška.“ Evo koje automobile nikako ne preporučuje:
Trahan ističe da bi, ukoliko se i odlučite na kupovinu Range Rovera, trebalo bi da ga prodate pre nego što pređe 80.000 kilometara.
"Iskreno, ne bih verovao nijednom modelu ni tokom poslednjih 80.000 km, a kamoli duplo više“, kaže on. "Ako motor već nema problema s kompresijom, verovatno ima desetine mesta gde curi ulje ili rashladna tečnost.“
Prema portalu Autotrader, Range Rover važi za komplikovano i skupo vozilo, sa izuzetno skupim delovima. Posebno se ne preporučuju modeli proizvedeni pre 2012. godine, dok se verzije iz 2014. često povezuju sa elektronskim kvarovima. Trahan savetuje: "Jednostavno ih izbegavajte.“
Kia optima
Ovaj model se često povezuje sa problemima u elektrici i nepouzdanim motorima.
"Iznenadilo bi me da motor izdrži i do 160.000 kilometara, a kamoli više“, kaže Trahan. "I to bez da uopšte spominjemo električne kvarove.“
Prema servisu Manahawkin Kia iz Nju Džersija, česti problemi uključuju kvarove akumulatora, osigurača i elektronskog kontrolnog modula koji upravlja menjačem i emisijama.
Jeep Compass
Trahan ovaj model opisuje kao "horor na četiri točka“.
"Da sam dobijao dolar svaki put kada mi neko ispriča loše iskustvo sa ovim modelom…“, našalio se. "Ni blizu ne bih verovao da može preći 160.000 kilometara.“
CarParts.com navodi da su najčešći problemi kod ovog modela: teško pokretanje motora, curenje vode, bučne kočnice, pregrevanje menjača i kvarovi na vešanju. Maserati
"Morate biti posebna osoba da kupite Maserati posle 16.000 kilometara“, kaže Trahan uz osmeh.
Iako luksuzan, Maserati, naročito model Ghibli često pokazuje znake kvarova već pri niskoj kilometraži. Visoki troškovi održavanja i rezervnih delova čine ga automobilom koji više plaćate zbog imidža nego zbog pouzdanosti.
Dodge Journey
Ako razmišljate o ovom modelu, Trahan ima jednostavan savet: "Nemojte ga kupovati. Posle 160.000 km jedino putovanje koje ćete njime napraviti je do mehaničara ili otpada“
Prema portalu Motor Axle, među glavnim problemima se izdvajaju česta oštećenja menjača, kvarovi motora, loša pouzdanost i kvarovi u električnom sistemu. Posebno su rizični modeli proizvedeni od 2009. do 2012. godine.