Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

UVEK MOŽETE DA SE ŽALITE...

NEKIMA STIGLI DUPLI RAČUNI ZA STRUJU Građani zatečeni, neki i ogorčeni, ali postoji rešenje EVO ŠTA TREBA DA PLATITE

26.06.2025. 19:18 19:20
Piše:
Izvor:
Bizportal.rs
Foto: Dnevnik.rs

Mali deo od 3,6 miliona građana Srbije i klijenata EPS-a koji spadaju u kategoriju „domaćinstva“ dobili su i ovoga meseca „duple“ račune za struju.

Građani su zatečeni, iako je ovo, kao što smo pisali, očekivana posledica toga da se pod pritskom javnosti odustalo od promene perioda očitavanja brojila sa mesečnog na tromesečno. 

Zbog toga što Elektrodistribucija Srbije (EDS) ne može da fizički obiđe sva merna mesta, odnosno brojila po domaćinstvima (a digitalnih je manje od petine ukunog broja strujomera), sada neki potrošači dobijaju „duple“ račune na gotovo mesečnom nivou.

To su, kako navode u EDS-u, korigovani računi, odnosno naknadno očitana brojila na kojima je sada pravo stanje „sa terena“, a ne procena potrošnje koja se našla na prvobitnom računu. 

Zbunjeni građani sada samo treba da plate razliku između prvog i korigovanog računa, na kome će po pravilu biti veći iznos. Ukoliko se iz nekog razloga mnogo manje potrošilo struje, pa postoji „minus“ kada se ta dva računa sravne, ta pretplata će biti preneta na sledeći račun. 

Ako je baš velika razlika – žalite se

Iz Elektroprivrede Srbije (EPS) objašnjavaju za Novu ekonomiju da račune za struju formiraju na osnovu stanja o potrošnji koji im dostavlja Operator distributivnog sistema, odnosno Elektrodistribucija Srbije. 

– Naknadne, korigovane račune EPS je poslao samo u slučaju ako je EDS korigovao stanja o potrošnji. U skladu sa tim, potrošači koji su prethodno platili račun treba da uplate eventualnu razliku – naveli su iz EPS-a.

Za one koji su dobili znatno veće račune u maju, to već nije stvar procene EDS-a na osnovu prethodne potrošnje, već se treba žaliti i utvrditi pravo stanje stvari. 

– Broj primljenih prigovora je i tokom juna uobičajen i iznosi 0,2 odsto od ukupnog broja izdatih faktura – naveli su iz EPS-a, ali svakako upućuju nezadovoljne građane da im se obrate putem besplatnog telefonskog poziva na broj 0800-111-202, putem i-mejla [email protected] ili neposredno u najbližoj poslovnici (ako nije zatvorena). 

Sve u svemu, umesto uređenog tromesečnog očitavanja, koje bi EDS još i mogao da sprovede (s obzirom na to koliko za to ima ljudi, a propali su tenderi za „autsorsing“ ovog posla), sada imamo i dalje formalno mesečeno a faktički „kad se stigne“ očitavanje. 

U suštini smo na istom, jer i u tromesečnom sistemu bi se račun korigovao kada se faktični očita stanje, ali bi to bilo u redovnim razmacima, a ne da, kao sada, dobijamo „rendom“ korigovane račune. Ali, bar je „javnost mirna“.

(Bizportal.rs)

Izvor:
Bizportal.rs
Piše:
Pošaljite komentar