УВЕК МОЖЕТЕ ДА СЕ ЖАЛИТЕ...
НЕКИМА СТИГЛИ ДУПЛИ РАЧУНИ ЗА СТРУЈУ Грађани затечени, неки и огорчени, али постоји решење ЕВО ШТА ТРЕБА ДА ПЛАТИТЕ
Мали део од 3,6 милиона грађана Србије и клијената ЕПС-а који спадају у категорију „домаћинства“ добили су и овога месеца „дупле“ рачуне за струју.
Грађани су затечени, иако је ово, као што смо писали, очекивана последица тога да се под притском јавности одустало од промене периода очитавања бројила са месечног на тромесечно.
Због тога што Електродистрибуција Србије (ЕДС) не може да физички обиђе сва мерна места, односно бројила по домаћинствима (а дигиталних је мање од петине укуног броја струјомера), сада неки потрошачи добијају „дупле“ рачуне на готово месечном нивоу.
То су, како наводе у ЕДС-у, кориговани рачуни, односно накнадно очитана бројила на којима је сада право стање „са терена“, а не процена потрошње која се нашла на првобитном рачуну.
Збуњени грађани сада само треба да плате разлику између првог и коригованог рачуна, на коме ће по правилу бити већи износ. Уколико се из неког разлога много мање потрошило струје, па постоји „минус“ када се та два рачуна сравне, та претплата ће бити пренета на следећи рачун.
Ако је баш велика разлика – жалите се
Из Електропривреде Србије (ЕПС) објашњавају за Нову економију да рачуне за струју формирају на основу стања о потрошњи који им доставља Оператор дистрибутивног система, односно Електродистрибуција Србије.
– Накнадне, кориговане рачуне ЕПС је послао само у случају ако је ЕДС кориговао стања о потрошњи. У складу са тим, потрошачи који су претходно платили рачун треба да уплате евентуалну разлику – навели су из ЕПС-а.
За оне који су добили знатно веће рачуне у мају, то већ није ствар процене ЕДС-а на основу претходне потрошње, већ се треба жалити и утврдити право стање ствари.
– Број примљених приговора је и током јуна уобичајен и износи 0,2 одсто од укупног броја издатих фактура – навели су из ЕПС-а, али свакако упућују незадовољне грађане да им се обрате путем бесплатног телефонског позива на број 0800-111-202, путем i-mejla [email protected] или непосредно у најближој пословници (ако није затворена).
Све у свему, уместо уређеног тромесечног очитавања, које би ЕДС још и могао да спроведе (с обзиром на то колико за то има људи, а пропали су тендери за „аутсорсинг“ овог посла), сада имамо и даље формално месечено а фактички „кад се стигне“ очитавање.
У суштини смо на истом, јер и у тромесечном систему би се рачун кориговао када се фактични очита стање, али би то било у редовним размацима, а не да, као сада, добијамо „рендом“ кориговане рачуне. Али, бар је „јавност мирна“.
(Bizportal.rs)