NEMA SKRIVENIH TROŠKOVA Majstori u Srbiji su vešti, ali kad se s procenom radova pretera ODMAH POTRAŽITE OVO
Građanima se preporučuje oprez i informisanje pre nego što angažuju majstora, kako je pravo na jasnu ponudu i transparentnu cenu zagarantovano.
Sitne popravke u domaćinstvu, poput servisiranja klima uređaja, sve češće postaju izvor strepnje među građanima, ne zbog težine samog posla, već zbog skrivenih i nepredviđenih troškova koje naplaćuju pojedini majstori. Naizgled rutinske intervencije često se pretvore u neprijatna iskustva u kojima građani plaćaju visoke iznose čak i kada kvar zapravo ne postoji.
O ovoj temi u emisiji Kurir televizije govorio je Jovan Ristić iz organizacije Efektiva.
Ristić je odmah ukazao na osnovnu meru predostrožnosti:
- U konkretnom slučaju, očigledno se radi o majstoru prevarantu, prosto nije legalni trgovac. Prvo, kada gledate oglas, pogledajte da li taj neko postoji registrovan u APR-u, Agenciji za privredne registre. To možete vrlo lako proveriti upitom na ime i prezime kako se reklamira. Ako ne postoji, ne bi trebalo da radite sa njim. To je prva linija odbrane.
Ako majstor već dođe u dom građanina, zakon je jasan:
- Čim su radovi veći od 5.000 dinara, on mora da vam da predračun i mora da dobije od vas izričitu saglasnost. Svi troškovi moraju biti predviđeni u cenovniku, taj neko mora da ima opšte uslove poslovanja i mora da ima istaknut cenovnik. Nema cenovnika, nema plaćanja.
Na pitanje kako da se građani zaštite kada im se daje previsoka procena, Ristić je pojasnio:
- Ako je procena veća od 5.000 dinara, mora da vam da predračun, mora da da specifikaciju koliko svaka stavka košta, da se to sabere i da vi to odobrite. On ne može da vam to nametne.
Velimirović je na kraju podvukao suštinu razgovora:
- Kao što ste čuli, vi imate potpuno pravo da odbijete usluge. Nema računa, nema plaćanja. Uvek možete i treba da proverite koliko određeni delovi koštaju, kako biste zaštitili sebe od neočekivanih troškova, piše Kurir.
Alo.rs