НЕМА СКРИВЕНИХ ТРОШКОВА Мајстори у Србији су вешти, али кад се с проценом радова претера ОДМАХ ПОТРАЖИТЕ ОВО
Грађанима се препоручује опрез и информисање пре него што ангажују мајстора, како је право на јасну понуду и транспарентну цену загарантовано.
Ситне поправке у домаћинству, попут сервисирања клима уређаја, све чешће постају извор стрепње међу грађанима, не због тежине самог посла, већ због скривених и непредвиђених трошкова које наплаћују поједини мајстори. Наизглед рутинске интервенције често се претворе у непријатна искуства у којима грађани плаћају високе износе чак и када квар заправо не постоји.
О овој теми у емисији Курир телевизије говорио је Јован Ристић из организације Ефектива.
Ристић је одмах указао на основну меру предострожности:
- У конкретном случају, очигледно се ради о мајстору преваранту, просто није легални трговац. Прво, када гледате оглас, погледајте да ли тај неко постоји регистрован у АПР-у, Агенцији за привредне регистре. То можете врло лако проверити упитом на име и презиме како се рекламира. Ако не постоји, не би требало да радите са њим. То је прва линија одбране.
Ако мајстор већ дође у дом грађанина, закон је јасан:
- Чим су радови већи од 5.000 динара, он мора да вам да предрачун и мора да добије од вас изричиту сагласност. Сви трошкови морају бити предвиђени у ценовнику, тај неко мора да има опште услове пословања и мора да има истакнут ценовник. Нема ценовника, нема плаћања.
На питање како да се грађани заштите када им се даје превисока процена, Ристић је појаснио:
- Ако је процена већа од 5.000 динара, мора да вам да предрачун, мора да да спецификацију колико свака ставка кошта, да се то сабере и да ви то одобрите. Он не може да вам то наметне.
Велимировић је на крају подвукао суштину разговора:
- Као што сте чули, ви имате потпуно право да одбијете услуге. Нема рачуна, нема плаћања. Увек можете и треба да проверите колико одређени делови коштају, како бисте заштитили себе од неочекиваних трошкова, пише Курир.
Alo.rs