(FOTO) Od oduševljenja do zgražavanja NOVI GASTRO HIT - SLADOLED SA UKUSKOM MAJČINOG MLEKA Evo od čega je napravljen
Poslednjih dana internetom kruži jedan neobičan, ali vrlo intrigantan trend: sladoled koji, navodno, „ima ukus kao majčino mleko“. Ideja nije potpuno nova – interesovanje za ovu temu povremeno se pojavljivalo još od 2011. godine, kada je jedna poslastičarnica u Londonu kratko nudila sladoled od doniranog majčinog mleka.
Ali ono što je do sada bio marginalni eksperiment, 2025. godine je pretvoreno u dobro osmišljenu marketinšku kampanju.
U martu 2025, brend proizvoda za roditelje Frida udružio se sa njujorškom poslastičarnicom OddFellows kako bi lansirali limitirano izdanje sladoleda inspirisanog ukusom majčinog mleka. Iako ne sadrži stvarno majčino mleko, ovaj sladoled postao je viralni hit zbog svoje provokativne ideje, upečatljive kampanje i otvorenog razgovora o dojenju.
Ko stoji iza ideje i kako sladoled izgleda?
Brend Frida poznat je po inovativnim i često nekonvencionalnim rešenjima za roditelje – od uređaja za čišćenje bebinih nosića, do praktičnih pomagala za majke posle porođaja. U okviru promocije svoje nove dvosmerne ručne pumpe za majke koje doje, Frida je odlučila da temu dojenja približi javnosti – kroz ukus.
Zajedno sa poznatom njujorškom poslastičarnicom OddFellows, razvili su sladoled koji u ukusu podseća na kolostrum – prvo majčino mleko bogato hranljivim materijama koje se proizvodi nekoliko dana nakon porođaja. Ukus je opisan kao slatkast, blago slan, sa notama meda i karamele, a boja je bledožuta – slična pravoj boji kolostruma.
U sastavu nema pravog ljudskog mleka, već mešavine klasičnih baza za sladoled (mleko, pavlaka, jaja, šećer) sa dodatkom kravljeg kolostruma u lipozomalnom obliku, kako bi se što vernije oponašala tekstura i ukus majčinog mleka. Sladoled je bio dostupan ograničeno – od 1. do 10. marta u pop-ap lokaciji u Bruklinu, a zatim i onlajn, gde se prodavao po ceni od 12,99 dolara po pinti. Ponovo je pušten u prodaju od 5. do 10. avgusta na istoj lokaciji.
Zašto je sladoled postao viralan i šta kaže publika?
Kampanja je izazvala lavinu reakcija – od oduševljenja i pohvala, do kritika da je ideja „nepotrebna“ ili „previše čudna“. Nekima se dopada što se dojenje normalizuje i prikazuje otvoreno, dok drugima koncept „majčinog mleka u sladoledu“ deluje previše intimno za komercijalnu ponudu.
Uprkos (ili baš zbog) te podeljenosti, kampanja je uspela – društvene mreže su bile preplavljene recenzijama, TikTok je bio pun snimaka degustacije, a broj pretraga pojmova kao što su breast milk ice cream naglo je skočio.
Od čega je napravljen?
Sladoled sadrži mleko, slatku pavlaku, žumanca, šećer, med i slani karamel, uz ključni dodatak – lipozomalni kravlji kolostrum. On daje posebnu, bogatu i blago slanu notu, a bira se jer je sastavom najsličniji ljudskom kolostrumu, potpuno je bezbedan za ishranu i lako dostupan prehrambenoj industriji.
„Ovaj proizvod zadovoljava kasnonoćne želje i istovremeno hrani telo. Bogat je hranljivim materijama sličnim onima u majčinom mleku i adaptiranom mleku za bebe, uključujući omega-3 masne kiseline koje stimulišu mozak, laktozu koja daje energiju, proteine, vitamine i minerale. Ukus mu je sladak, orašast, sa blagom notom soli“, objavili su na društvenim mrežama.
Proizvođači, Frida i OddFellows, ističu da proizvod nije osmišljen da šokira, već da normalizuje razgovor o dojenju i ulozi majki. Njihova ideja je da sladoledom „probiju tabu o majčinom mleku“ i pomognu roditeljima da o dojenju govore bez srama ili nelagode.
„Majčino mleko je prvo što svako od nas proba u životu – zašto onda toliko oklevamo kada je reč o razgovoru o njemu?“, poručuju iz Frida-e. Tako je ovaj sladoled postao mnogo više od deserta – postao je simbol komunikacije i podrške, naročito tokom Nacionalnog meseca dojenja, kada je i zvanično predstavljen.