FOLKLOR NAJBOLJI TRENING ZA “VIJUGE” DETETA! Doktor Rajović objašnjava kako PLES I IGRA sprečavaju učenje napamet i RAZVIJAJU MOZAK
Doktor Ranko Rajović tvrdi da folklor treba uvesti u školu kao obavezan deo obrazovanja, zbog razvoja mozga.
Mene da neko pita ja bih uveo folklor od 1. do 4. razredu. Za to ću dati razlog:
To je kompleksan ples, dete se kreće, sluša muziku, pamti pokrete..
Pre pet godina smo dobili podatak da 60% dece nemaju skok nazad, to je veoma važno za misaone procese, velika je verovatnoća da će ta deca imati problem sa matematikom u kasnijim razredima.
Čim vidite da dete ima neke razvojne smetnje, upišite ga na folklor! Zašto? Oni moraju da misle, da slušaju ritam, da pamte... Ja kada to kažem roditeljima oni se skandalizuju. Ne znam zašto se svi stidimo folklora," ispričao je doktor Rajović za Blic.
Doktor Ranko Rajović tvrdi da decu treba izmoriti, pustiti da se kreću, da svako dete dnevno prođe do 20 kilometara i onda mu kasnije neće biti potrebno uspavljivanje, jednostavno će njegovo telo tražiti mir i odmor.
Učenje u našim školama
Doktor Rajović tvrdi da decu ne trebamo usmeravati da stvari uče napamet. On savetuje da decu učite ovako:
"Evo kako možete da im ispričate priču:
Jednog zimskog dana, lenjivac Sid je krenuo na šetnju u planinu. Poveo je svog kućnog ljubimca ježa. I dok su šetali došli su do tarabe, jedva su je nekako preskočili. Videli harmoniku. Počeli su da sviraju i otišli u Pančevo da održe koncert."
Sada je pitanje za decu: Koju životinju je poveo lenjivac Sid? Oni kažu - ježa. Gde su išli: oni kažu na planinu. Što su preskakali tarabu: videli su harmoniku. Gde su otišli : u Pančevo. Kakav je bio dan: Zimski.
Onda ja njima objasnim da je to lekcija za 3. razred o Pančićevoj omorici:
U lekciji piše da je to drvo koje je preživelo Ledeno doba, zato je Lenjivac glavni junak, na planini Tari, zato su preskakali tarabu (Tara). Zašto jež: on ima iglice, asocijacija zimzeleno drvo. Tamo su našli harmoniku što je fonetski blisko kao omorika, i zašto u Pančevo - pa Josif Pančić je pronašao omoriku, zato Pančevo. I sada kada deca to povežu, oni odmah pitaju:" Jel može još jedna lekcija?"
E tako oni ne uče napamet, nego uče s razumevanjem."