Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Milan Maglov: Društvenim mrežama dominiraju žene

02.03.2019. 15:29 15:37
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Moć društvenih mreža iz dana u dan doživljava ekspanziju, pa se o dometu Instagrama, Fejsbuka i ostalih kanala komunikacije putem interneta govori sve više, te je i broj mladih koji se edukuju o tome kako mogu da uspeju i zarade na društvenim mrežama sve veći. Jedan od onih za koje važi da su  najveći stručnjaci za društvene mreže svakako je Milan Maglov, mladić koji je svojom Fejsbuk stranicom „Dnevna doza kreativosti“ uspeo da privuče pozamašan broj pratilaca i obezbedi sebi ozbiljne preporuke za poslove vođenja profila raznih firmi i pojedinaca.

Sem toga što je posvećen sopstvenom, ali i marketingu svojih klijenata na internetu, Milan već nekoliko godina unazad drži kurseve na kojima ljude uči kako svoj proizvod, uslugu ili sebe lično mogu najbolje da predstave na nekoj od društvenih mreža. Zbog toga smo potražili odgovore na pitanja koja se tiču uspeha na internetu upravo od Milana, koji je i sam zahvaljujući svom uspehu postao uticajan, a kojeg na Instagramu prati više od 56.000 ljudi, koji svakodnevno gledaju njegove objave u kojima se šali, ali i u kojima govori o ozbiljnim temama i o biznisu.

Budući da vas u medijima često predstavljaju kao nekoga ko zna tajnu o uspehu na internetu, možete li nam otkriti na koji način sve možemo da zaradimo na društvenim mrežama i od čega sve zavisi kolika će nam biti „plata”?

– Internet jeste jedna platforma koja nam omogućava da zaradimo, posebno kada govorimo o društvenim mrežama. Postoji nekoliko načina. Jedan od njih je da možda prodajemo proizvod ili uslugu putem društvenih mreža, drugi način je da budete komjuniti menadžer i neko ko će pomagati ljudima da predstave svoje proizvode i usluge na društvenim mrežama. Postoje neki biznisi koji imaju potrebu za tim pa je sada dosta velika potražnja za kvalitetnim komjuniti menadžerima. Treći način je da postanemo uticajni toliko da nas prati veliki broj ljudi ili određena niša koja je značajna i po kojoj će određeni brendovi želeti da nas angažuju. Ta treća stvar deluje najprivlačnije,  ali je to zapravo najteže postići. Veći broj ljudi bi želeo da bude poznat na neki način, ali nisu svesni šta to sve podrazumeva - mnogo rada i nekih stvari zbog kojih će morati da promene svoj način života i prilagode ga društvenim mrežama, da daju svoj život na tacni na neki način ne bi li onda ljudi njima uzvratili poverenjem čime bi oni mogli da postanu uticajni. Više bih voleo da se ljudi koncentrišu na prva dva predloga koja sam dao nego da tek tako imaju misao da je lako postati influenser i da će svi njih angažovati zbog toga.

Koliko srpski influenser može da zaradi po objavi na društvenim mrežama?

– Različita su iskustva kada je to u pitanju. Ljudi koji su trenutno popularni na društvenim mrežama po jednoj objavi mogu da zarade i prosečnu srpsku platu. Neki ljudi koji imaju dosta veliki doseg objava mogu da uzmu npr. 300 evra po jednoj objavi ili kroz Insta stori, u kojima mogu da preporuče nešto, mogu da zarade od 100 do 300 evra. To sve zavisi od broja ljudi koji ih prati, ali, eto npr. u proseku to je od 100 do 300 evra. Postoje influenseri koji naplaćuju i po 500 evra. Mi pričamo o srpskim influenserima, a neki od njih koji potiču sa ovih prostora su se proširili i na globalno tržište i oni mogu da uzmu i mnogo više, ali ne bih pričao o njima jer ih je zapravo jako malo.

Budući da držite i kurseve, javljaju li vam se i stariji ljudi za učenje o delovanju na društvenim mrežama ili je taj posao rezervisan uglavnom za mlađu populaciju?

– Što se tiče starijih ljudi sjajno je što se i oni uključuju u društvene mreže. Nekada to mladima smeta, ali na moje kurseve edukacije koje držim širom regiona dolazi sve više starijih ljudi, posebno rukovodilaca različitih firmi koji su svesni da nemaju dovoljno znanja o društvenim mrežama, a shvatili su da njihovi biznisi mogu da budu na njima. To je sjajno i to svedoči tome koliko društvene mreže postaju sve značajnije da su čak i stariji ljudi shvatili njihove čari. Kod mene je na jednom kursu u Beogradu najstariji bio čovek od 68 godina. Meni je to bilo jako simpatično. S druge strane nekada čak roditelji zovu i pitaju da se njihova deca tinejdžeri edukuju kroz kurs. To je sjajno jer u ako se u tom dobu edukuju po pitanju društvenih mreža, a budu imali neku ideju i proizvod ili uslugu zamislite šta će oni onda do 25 moći da urade.

Ko je veštiji u objavljivanju sadržaja na društvenim mrežama – žene ili muškarci?

– Zapravo po statitstikama malo više na društvenim mrežama ima muškaraca, ali žene su nekako aktivnija grupa i za rad sa mnogim klijentima po mom mišljenju su zahvalnije. Žene su spremnije da kupe nešto onlajn, spremnije su na interakciju. Reklo bi se da su one možda malo veštije na društvenim mrežama. Muškarci su tu da promatraju, voajerišu. Ima naravno njih koji umeju to da iskoriste na pravi način, ali i kada pogledamo tu influensersku scenu i najpopularnije ljude na Instagramu, Fejsbuku uglavnom njima dominiraju žene.

S obzirom na to da ste vodili profile pojedinih poznatih ličnosti, šta mislite koliko oni danas posvećuju pažnju predstavljanju na društvenim mrežama i ko se među njima u tome najbolje snalazi?

– Poznate ličnosti su shvatile da ne mogu bez društvenih mreža. Neki od njih čak i koliko su bili zabranjivani ili ih nije bilo na televizijama uspeli su da opstanu upravo zbog toga što su imali svoj kanal. Neki kaskaju, neko ko to ima urođeno u sebi i ko više voli da predstavi svoje privatne momente prosto bolje prolazi na društvenim mrežama, a kasnije se to odrazi i na njihov posao. Glumci sad vidim da su negde shvatili da treba da budu na društvenim mrežama, a pevači odavno. Ne bih nikoga posebno izdvajao, ali među pevačima, recimo, ima onih koji sjajno komuniciraju sa svojim fanovima. Za one koji nemaju to u sebi postoje pojedinci i agencije koje se bave time. Ja sam jedan od njih koji je pomogao nekim poznatim ličnostima da dođu do malo širih narodnih masa na društvenim mrežama.

Iako niste klasičan influenser, na Instagramu vas prati više od 56.000 pratilaca. Kako vam je to pošlo za rukom?

– Nisam namenski osmislio da želim da me prati 100.000 ljudi, mislim da to i nije moguće. Neko sam ko se „loži” na to da ako nešto već pričam i ulažem trud da za to imam fid bek i određeni broj ljudi koji to prati. Da imam 200 pratilaca ne bih sigurno snimao 15 storija na dan. Ne bi me to zadovoljavalo. Apsolutno poštujem ljude koji nemaju te pretenzije, koji vole nekada da pogledaju, ali nisu toliko zainteresovani da oni dele svoj život. Kod mene se to desilo spontano. Otvorio sam svoj profil da bude javan, a potom u jednom trenutku razmislio o tome da je potrebno da imam određeni kontinuitet. Jedno putovanje na Bali mi je probudilo tako nešto jer sam tamo upoznao više influensera sa kojima sam bio. Počeo sam da razmišljam malo više o konceptu fotografija. Mislim da je ono što je najviše vezalo ljude za mene jesu Insta storiji, u kojima ja komuniciram sa njima, šalim se, nekada govorim ozbiljne stvari, nekada ima i onih stvari koje bi možda neko ocenio kao neprikladne, ali kada se sve to spoji ljudi su osetili povezanost sa mnom što je sjajno. Sve su to fini ljudi, pa mi je čast i zadovoljstvo što me takvi prate. To je spontano išlo i dostiglo tu cifru, i mislim da će tako možda ići i dalje. Ako odlučim da se u jednom trenutku povučem okej, ali nemam cilj da moram da imam 500.000 pratilaca. Nije u tome poenta mog života.

Vladimir Bijelić


Rizik se isplatio

Ostavili ste posao u marketinškoj agenciji i pokrenuli sopstveni biznis koji zavisi od angažovanja na društvenim mrežama. Da li je to bio rizičan potez?

– U momentu kada sam dao otkaz zaista to jeste na neki način bio rizik. Ostavio sam jednu stabilnu priču, mesečni prihod koji uopšte nije bio mali za srpske uslove i odvažio se da krenem u taj „social media marketing”. Tada sam razmišljao da ako mi taj plan propadne da mogu uvek da se vratim u neku agenciju. Međutim, kasnije sam sve poslove dobijao po preporuci. Za godinu dana je moja karijera doživela potpuni procvat i mislim da je ovo posao na kom možete u najkraćem mogućem roku da napravite najveći pomak u smislu broja klijenata, saradnje, iskustva i svega ostalog. Sve se sklopilo u jednu celinu koja mene čini jako srećnim. Nekada se desi da imam i previše posla pa umem nekada i da zakukam, ali su to slatke muke i zaista stojim iza toga, radim sam za sebe, a imam i tim ljudi koji mi pomaže. Tako da rizik se potpuno isplatio i mislim da sreća prati hrabre i pametne da odaberu nešto što ima određenog potencijala i onda kasnije to slede korak po korak i neminovno je da postignu uspeh.

Piše:
Pošaljite komentar