Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„OD CHANEL N°5, DIOR-a DO ANGEL: Vanvremenski mirisi koji oblikuju ženstvenost, inspirišu MOĆ i definišu pojam pravog luksuza (FOTO)

23.10.2025. 20:25 20:33
Piše:
Izvor:
Ona.rs
da
Foto: freepik, ilustracija

Svaki od ovih mirisa doneo je nešto novo, promenio društvena pravila, pokrenuo trendove i zauvek oblikovao način na koji žene doživljavaju parfeme.

Mirisi su poput vremenskih kapsula. Dovoljno je samo jedan da nas vrati u trenutak, sobu, pogled, osobu. Nose emocije, sećanja i istoriju. Iza svake legendarne bočice krije se priča o vremenu u kojem je nastala, o ženama koje su je nosile i o pogledu na svet koji je promenila.

Od praškastih aldehida do gurmanskih karamela, istorija parfema je zapravo istorija ženske emancipacije, mode i umetnosti. Svaka decenija donela je miris koji je učinio više od toga da lepo miriše - menjao je industriju, pomerao granice i postajao simbol generacije. Danas, dok su police parfimerija pretrpane hiljadama bočica, ovih nekoliko klasika ostaje temelj svega što volimo u svetu mirisa.

Ovo su legendarni parfemi koji su prepisali olfaktorna pravila i zauvek promenili način na koji doživljavamo luksuz, ženstvenost i identitet.

Estée Lauder Youth-Dew (1953)

Kada je Youth-Dew lansiran kao ulje za kupanje koje se moglo nositi i kao parfem, Estée Lauder je zauvek promenila način na koji žene kupuju mirise. Po prvi put, nisu morale da čekaju poklon - same su ga birale, sa ponosom i stavom. Njegova začinjena, ćilibarno-orijentalna kompozicija otvorila je put ikonama poput Opiuma, a Estée je demokratizovala luksuz i redefinisala ideju svakodnevnog zadovoljstva.

Guerlain Shalimar (1925)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sultn (@sul.colognes)

Inspirisan legendom o ljubavi i bujnim vrtovima Indije, Shalimar je bio prvi istinski orijentalni parfem - mešavina bergamota, vanile, tamjana i irisa. Jacques Guerlain stvorio je senzualni miris koji je postao sinonim za sofisticiranost i samopouzdanje. Danas, gotovo sto godina kasnije, Shalimar nastavlja da inspiriše savremene verzije i dokazuje da pravi klasici nikada ne izlaze iz mode.

Chanel N°5 (1921)

Kada je Coco Chanel zatražila “parfem koji miriše na ženu, a ne na ružu”, rođen je Chanel N°5. Bio je to prvi parfem koji je spojio aldehide i cveće u apstraktnu kompoziciju kakva dotad nije postojala. Minimalistička bočica, prepoznatljiv miris i aura elegancije pretvorili su ga u ikonu veka. Danas, Chanel N°5 i dalje ostaje sinonim za luksuz, čistoću i bezvremenski šarm.

Yves Saint Laurent Opium (1977)

Kada se Opium pojavio, izazvao je pravu senzaciju. Dramatičan, raskošan i izazovan, oličio je duh 80-ih - eru preterivanja, moći i glamura. Njegove bogate note ćilibara, karanfilića i pačulija učinile su ga simbolom smelosti. Iako kontroverzan, Opium je naučio industriju kako da pomiri provokaciju i eleganciju, ostavljajući neizbrisiv trag u istoriji mirisa.

Thierry Mugler Angel (1992)

Mugler je sa Angelom pokrenuo novu eru - eru gurmanskih parfema. Slatke note pralina, karamele i crvenog voća u kombinaciji sa pačulijem stvorile su miris koji traje, koji se ne troši, već živi. Bio je smeo, neobičan i nezaboravan. Sve što danas znamo o gurmanskim parfemima počinje upravo od Angela.

Calvin Klein CK One (1994)

Minimalistički, svež i čist, CK One je promenio 90-e. Bio je prvi mejnstrim uniseks parfem i prkosio granicama između “muškog” i “ženskog”. Sa notama bergamota, zelenog čaja i mošusa, ovaj miris slavio je individualnost, slobodu i mladost. Simbol generacije koja je želela da bude svoja.

Dior J’adore (1999)

Luksuzan, cvetni i ženstven, J’adore je zatvorio jedno i otvorio novo poglavlje u istoriji parfema. Ilang-ilang, jasmin i ruža spojeni su u sofisticiranu harmoniju koja je slavila eleganciju bez nostalgije. Kampanja sa Charlize Theron pretvorila ga je u simbol moderne boginje lepote - žene koja zna svoju vrednost.

Elizabeth Taylor White Diamonds (1991)

Elizabet Tejlor bila je prva istinska zvezda parfema - žena koja je svoj miris pretvorila u globalni brend. White Diamonds, sa notama aldehida, tuberoze i pačulija, doneo je luksuz koji je svima bio dostupan. Bio je to dokaz da slavne žene ne pozajmljuju samo ime, već mogu stvoriti pravu olfaktornu legendu.

Izvor:
Ona.rs
Piše:
Pošaljite komentar