Potpredsednik Kineskih železnica obišao Novi Sad i Suboticu
Potpredsednik „Kineskih železnica” Vang Tungđun, s pomoćnikom ministra za železnicu u srpskom Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Lazarom Radakovićem i generalnim direktorom „Infrastrukture železnice Srbije” Miroljubom Jevtićem, obišao je trasu pruge za brzine do 200 kilometara na sat između Novog Sada i Subotice da bi se upoznao sa stanjem na terenu, budući da će tu deonicu pruge modernizovati konzorcijum kineskih kompanija, saopštavaju iz „Infrastrukture železnice Srbije”.
Reč je o izuzetno zahtevnom i složenom projektu, koji obuhvata izgradnju 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata, rekonstrukciju devet železničkih stanica i železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, gradnju tri nove železničke stanice – u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu – kao i novi vijadukt u Vrbasu dug 1,6 kilometar. Pri tom će sva ukrštanja pruge i puta biti denivelisana. Osim toga, projektom su obuhvaćeni i signalno-sigurnosni i telekomunikacioni sistemi ETCS – nivo 2, koji će prvi put biti ugrađeni u ovom delu Evrope, a projekat modernizacije pruge Novi Sad – Subotica podrazumeva i primenu evropskih standarda interoperabilnosti.
Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije” Miroljub Jevtić istakao je da je neophodno maksimalno angažovanje partnera iz NR Kine na izradi projektne dokumentacije, nakon što Republička reviziona komisija prihvati idejni projekat, da bi projekti za građevinsku dozvolu i za izvođenje radova u što kraćem roku bili završeni i izgradnja pruge počela s prvim danima nove građevinske sezone.
Potpredsednik „Kineskih železnica” Vang Tungđun je obećao da će projekat biti završen pre 15. marta 2020. godine. On se u železničkoj stanici u Novom Sadu upoznao s projektom izgradnje novog železničkog čvora, koji podrazumeva rekonstrukciju kapaciteta u putničkoj stanici, povezivanje putničke stanice s ranžirnom, kao i uvođenje u čvor priključnih pruga iz smera Bogojeva i Rimskih šančeva, nezavisno od magistralne pruge.
Kada je subotički čvor u pitanju, projekat obuhvata provođenje dvokolosečne pruge visokog ranga i uvođenje priključnih pruga, rekonstrukciju sadašnje putničke stanice za potrebe međunarodnog i unutrašnjeg prevoza ljudi, kao i za prolaz teretnih vozova bez zadržavanja u putničkoj stanici i rekonstrukciju teretne stanice za sve potrebe međunarodnog i unutrašnjeg teretnog saobraćaja i za pogranične kontrole.
Vrednost projekta modernizacije tog dela pruge je 943 miliona evra, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka.
Z. Milosavljević