Потпредседник Кинеских железница обишао Нови Сад и Суботицу

Потпредседник „Кинеских железница” Ванг Тунгђун, с помоћником министра за железницу у српском Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Лазаром Радаковићем и генералним директором „Инфраструктуре железнице Србије” Мирољубом Јевтићем, обишао је трасу пруге за брзине до 200 километара на сат између Новог Сада и Суботице да би се упознао са стањем на терену, будући да ће ту деоницу пруге модернизовати конзорцијум кинеских компанија, саопштавају из „Инфраструктуре железнице Србије”.
д
Фото: Инфраструктура железнице Србије

Реч је о изузетно захтевном и сложеном пројекту, који обухвата изградњу 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката, реконструкцију девет железничких станица и железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, градњу три нове железничке станице – у Руменки, Врбасу и Ловћенцу – као и нови вијадукт у Врбасу дуг 1,6 километар. При том ће сва укрштања пруге и пута бити денивелисана. Осим тога, пројектом су обухваћени и сигнално-сигурносни и телекомуникациони системи ЕТЦС – ниво 2, који ће први пут бити уграђени у овом делу Европе, а пројекат модернизације пруге Нови Сад – Суботица подразумева и примену европских стандарда интероперабилности.

Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић истакао је да је неопходно максимално ангажовање партнера из НР Кине на изради пројектне документације, након што Републичка ревизиона комисија прихвати идејни пројекат, да би пројекти за грађевинску дозволу и за извођење радова у што краћем року били завршени и изградња пруге почела с првим данима нове грађевинске сезоне.

Потпредседник „Кинеских железница” Ванг Тунгђун је обећао да ће пројекат бити завршен пре 15. марта 2020. године. Он се у железничкој станици у  Новом Саду упознао с пројектом изградње новог железничког чвора, који подразумева реконструкцију капацитета у путничкој станици, повезивање путничке станице с ранжирном, као и увођење у чвор прикључних пруга из смера Богојева и Римских шанчева, независно од магистралне пруге.

Пројекат обухвата изградњу 49 подвожњака, градњу три нове железничке станице – у Руменки, Врбасу и Ловћенцу – као и нови вијадукт у Врбасу дуг 1,6 километар

Када је суботички чвор у питању, пројекат обухвата провођење двоколосечне пруге високог ранга и увођење прикључних пруга, реконструкцију садашње путничке станице за потребе међународног и унутрашњег превоза људи, као и за пролаз теретних возова без задржавања у путничкој станици и реконструкцију теретне станице за све потребе међународног и унутрашњег теретног саобраћаја и за пограничне контроле.

Вредност пројекта модернизације тог дела пруге је 943 милиона евра, а рок за извођење радова је 33 месеца од њиховог почетка.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести