Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Bečejac ponosno za volanom oldtajmera iz 1927. godine

24.06.2019. 13:21 13:22
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

BEČEJ: Mnogi bi poželeli da se nađu za volanom atraktivnog oldtajmer vozila „Vilis najt 70 A“ iz 1927. godine, ali tu privilegiju već desetak godina ima samo Novosađanin Branko Bogdanović.

Reč je o američkom modelu koji svojim izgledom izaziva uzdahe divljenja posmatrača na smotrama starovremenskih vozila, ali i uzdahe vlasnika prilikom tankovanja.

- Obično u gepeku nosim kanister sa gorivom, pošto ovaj automobil troši 16 litara na 100 kilometara -  pričao nam je Branko Bogdanović nedavno na susretu oldtajmerista kraj Tise u Bečeju dok je sipao gorivo iz kanistera u zapreminski mali rezervoar svog lepotana. Vozim ga na smotrama oldtajmera, ali provozam ga i rekreativno po Novom Sadu, obično kad su neke manifestacije, i primetim da je rado viđen auto i da izaziva pažnju sugrađana.

Branko Bogdanović je poznato ime među ljubiteljima starovremenskih vozila. Svojevremeno je bio član novosadskog Oldtajmer kluba „Veteran“. Ima mnogo vozila u svojoj garaži, ali je samo desetak odsto restaurirano. „Vilis najt“ sa kojim obilazi susrete nije najstariji auto u njegovom vlasništvu.

- Imam „Fijata“ iz 1920. godine. Sve na njemu je autentično, čak i to da je novosadski auto, kao i „Fijatov“ model iz 1913. godine, koji mi je bio  najdraži auto - iskren je Branko Bogdanović. - To je izuzetan automobil, ali sam pre petnaestak godina morao da se rastanem od njega. U Novom Sadu je vožen do 1928. godine, a onda je parkiran u jednoj čuvenoj radionici, gde je rađena restauracija karoserije. Bio je u jednom boksu sa još pet „Fijatovih“ modela. Pre, za vreme i posle Drugog svetskog rata nisu bili voženi, da ih razne vojske ne bi unakazile. Vlasnik je umro 1973. godine, njegov sin je bio paralizovan i nije mogao da vozi, pa smo ih, posle njegove smrti 1998. godine, drugari iz Oldtajmer kluba „Veteran“ i ja kupili. Ja sam uzeo dva modela. Starijeg sam, već sam naglasio, morao da se odreknem. Menjao sam ga sa jednim kolekcionarem iz Holandije za ovaj „Vilis najt“, a on ga je ubrzo udomio za veliki novac. Tako sam 2005. godine izgubio svog mezimca, a došao do novog ljubimca, koji je 2010. godine u dobrom stanju stigao u Srbiju.

Prosto je neverovatno kako su pojedini automobili stari više od pola veka očuvani. Zanimalo nas je kako se kolekcionari snalaze za delove.

- Dobra informisanost i saradnja oldtajmerista odigra veliku ulogu. Uz to, ima vrsnih majstora. Valja imati na umu da je ondašnja mehanika, u odnosu na današnju, bila dosta skromna. Sa današnjom tehnologijom, mala privreda može da uradi svaki deo – kaže  Branko Bogdanović.

Dodajmo da je ovoga puta „Vilis najt“ bio parkiran u vršnjačkom ambijentu, kraj dve godine starijeg dvorca Bogdana Dunđerskog.

V. Jankov

Piše:
Pošaljite komentar