broken clouds
17°C
18.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1667
usd
100.7886
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Бечејац поносно за воланом олдтајмера из 1927. године

24.06.2019. 13:21 13:22
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

БЕЧЕЈ: Многи би пожелели да се нађу за воланом атрактивног олдтајмер возила „Вилис најт 70 А“ из 1927. године, али ту привилегију већ десетак година има само Новосађанин Бранко Богдановић.

Реч је о америчком моделу који својим изгледом изазива уздахе дивљења посматрача на смотрама старовременских возила, али и уздахе власника приликом танковања.

- Обично у гепеку носим канистер са горивом, пошто овај аутомобил троши 16 литара на 100 километара -  причао нам је Бранко Богдановић недавно на сусрету олдтајмериста крај Тисе у Бечеју док је сипао гориво из канистера у запремински мали резервоар свог лепотана. Возим га на смотрама олдтајмера, али провозам га и рекреативно по Новом Саду, обично кад су неке манифестације, и приметим да је радо виђен ауто и да изазива пажњу суграђана.

Бранко Богдановић је познато име међу љубитељима старовременских возила. Својевремено је био члан новосадског Олдтајмер клуба „Ветеран“. Има много возила у својој гаражи, али је само десетак одсто рестаурирано. „Вилис најт“ са којим обилази сусрете није најстарији ауто у његовом власништву.

- Имам „Фијата“ из 1920. године. Све на њему је аутентично, чак и то да је новосадски ауто, као и „Фијатов“ модел из 1913. године, који ми је био  најдражи ауто - искрен је Бранко Богдановић. - То је изузетан аутомобил, али сам пре петнаестак година морао да се растанем од њега. У Новом Саду је вожен до 1928. године, а онда је паркиран у једној чувеној радионици, где је рађена рестаурација каросерије. Био је у једном боксу са још пет „Фијатових“ модела. Пре, за време и после Другог светског рата нису били вожени, да их разне војске не би унаказиле. Власник је умро 1973. године, његов син је био парализован и није могао да вози, па смо их, после његове смрти 1998. године, другари из Олдтајмер клуба „Ветеран“ и ја купили. Ја сам узео два модела. Старијег сам, већ сам нагласио, морао да се одрекнем. Мењао сам га са једним колекционарем из Холандије за овај „Вилис најт“, а он га је убрзо удомио за велики новац. Тако сам 2005. године изгубио свог мезимца, а дошао до новог љубимца, који је 2010. године у добром стању стигао у Србију.

Просто је невероватно како су поједини аутомобили стари више од пола века очувани. Занимало нас је како се колекционари сналазе за делове.

- Добра информисаност и сарадња олдтајмериста одигра велику улогу. Уз то, има врсних мајстора. Ваља имати на уму да је ондашња механика, у односу на данашњу, била доста скромна. Са данашњом технологијом, мала привреда може да уради сваки део – каже  Бранко Богдановић.

Додајмо да је овога пута „Вилис најт“ био паркиран у вршњачком амбијенту, крај две године старијег дворца Богдана Дунђерског.

В. Јанков

Пише:
Пошаљите коментар