Fotografije Snežane Ristić i skulpture Orbovića i Hranuelija
Izložba Snežane Ristić „U prolazu“ biće otvorena večeras u 19 časova u Malom likovnom salonu, i moći će da se pogleda do petka 21. marta.
Na ovoj izložbi Snežana Ristić predstavlja svoj četvrti desetogodišnji ciklus istraživačko-fotografskog projekta. Reč je o fotografijama koje, prema navodima autorke, govore o „odrastanju i sazrevanju, o odlascima, starenju i smrti; o prolaznosti i kvarljivosti tela, o nesigurnosti postojanja i krhkosti naših bića. To su i fotografije o radosti, ljubavi i bliskosti, koliko i o udaljavanju, zaboravu i nespretnoj komunikaciji“.
Snežana Ristić je taj projekat započela pre 30 godina, po rođenju ćerke, a predstavljala ga je svakih desetak godina, počev od izložbe „30 muškaraca i beba“ u Umetničkoj galeriji „Stara kapetanija” u Zemunu (1991), preko „(Nije) na mojoj strani“ u galeriji „Artget” Kulturnog centra Beograda (2002), do izložbe „Rasutost“ (2011), takođe u „Artgetu” KCB-a (2011).
U klubu „Tribine mladih“ Kulturnog centra Novog Sada može se pogledati izložba drvenih skulptura „List vijenca gorskog, kukavče” Blagoja Orbovića Montane, koja je otvorena 7. marta, i moći će da se pogleda do 21. marta. Ovaj autor „ne koristi truplo kao mrtvo tkivo, već mu daje život oblikujući ga iskreno i spontano, dozvoljavajući materijalu da iskaže svoju suštinu, da progovori kroz njegove ruke i dleto. On radi na skulpturi višeslojno, te odaje utisak kao da ne oduzima od drveta nego da mu dodaje, kao da gradi formu nanoseći slojeve u potezu... Ponikao u ljutom crnogorskom kršu, ostvario se kao medicinar i umjetnik u pitomoj vojvođanskoj ravnici (Blagoje Marković), Orbović je dostigao zavidne domašaje u originalnom likovnom stvaralaštvu“, navodi dr um.Silvia Jelačić.
Izložba „Skulpture i crteži iz kolekcije Sekulić“ autora iz Hrvatske Petra Hranuelija, takođe je otvorena 7. marta, ali u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada, i moći će da se pogleda do 20. marta. Petar Hranueli predstavlja radove iz zbirke porodice Sekulić, a osim skulptura od kamena, publika ima priliku da vidi radove od stakla i crteže ovog savremenog autora.
- Iako se publici prezentiraju radovi manjeg, „kućnog” formata, ono što izdvaja radove iz ove važne privatne zbirke i što se odnosi na celokupni rad Hranuelija je njihova monumentalnost koja nosi čak i izložene minijature stakla. Oslanjajući se na mitsko i mitološko, Hranueli svojim delima postavlja večna pitanja stavljajući ih u kontekst sadašnjosti. Dobar primjer ovog Hranuelijeva polazišta je delo „Majka i dijete” – napominje Aleksandra Đurišić, uz napomenu da, osim što će novosadska publika imati priliku da vidi dela jednog od najznačajnijih savremenih kipara u regionu na početku 21. veka, ova izložba, promoviše i značaj kolekcionara za savremenu umetnost.
N. P-j.