Novi srednjoškolski smerovi: Saradnik u digitalnim medijima i tehničar multimedija
Prateći trendove i potrebe savremenog društva, neophodno je da obrazovni sistem pronađe način kako da isprati i ponudi kompetencije funkcionalne za život u 21. veku, ali i da ostane dosledan svojim osnovnim principima koji su ukorenjeni mnogo ranije.
Integrisanjem te dve naizgled suprotnosti, stvaraju se prilike idealne za generacije željne zanatskih veština koje su najtraženije pod trenutnim privrednim nebom. Takozvani zlatni presek svega navedenog moguće je pronaći u obrazovnim profilima koje nudi novosadska Srednja škola savremenih veština i tehnologija „Fibonači” (Arse Teodorovića 5, fibonacci.edu.rs), kao što su Saradnik u digitalnim medijima i Tehničar multimedija.
- Saradnik u digitalnim medijima je potpuno nov smer, dok je Tehničar multimedija osavremenjen i trenutno postoji u dve beogradske srednje škole - objašnjava profesorka engleskog jezika Svetlana Teofilović koja, zajedno sa preostalih tridesetak kolega u novoosnovanom nastavničkom korpusu, iščekuje prvu generaciju đaka koja će sesti u klupe u septembru. - Naša škola je odabrala ova dva obrazovna profila koja su slična, iako pripadaju drugačijim oblastima rada, i koja su izuzetno tražena, budući da u Novom Sadu imamo javni medijski servis, brojne produkcijske kuće i agencije za digitalni marketing gde bi naši budući učenici mogli da pronađu priliku za sticanje iskustva, ali i zaposlenje.
Saradnik u digitalnim medijima je najviše orijentisan na kreativan deo posla u okviru kog će učenici kreirati scenarije, sadržaje za digitalni marketing, smišljati načine kako da neku kompaniju ili proizvod učine vidljivijim i slično. Tehničar multimedija steći će znanje neophodno za korišćenje same tehnike, odnosno najsavremenije opreme, kojom se određeni materijali snimaju, obrađuju i dizajniraju, kako bi se sve dalje distribuiralo. Upravo iz tog razloga, odabrani nastavnici su eksperti u svojim oblastima, a među njima su prosvetni radnici sa višedecenijskim iskustvima, kao i stručnjaci zaposleni u produkcijskim kućama i na javnom medijskom servisu.
- Ipak, ono na čemu ćemo staviti akcenat jeste sama metodologija rada koja se do sada pokazala kao najučinkovitija, naročito u zapadnom obrazovnom sistemu, a to znači da će učenici tokom školovanja aktivno raditi na konkretnim projektima i imati takozvanu problemsko-istraživački orijentisanu nastavu - kaže Teofilovićeva, ističući da takav koncept nastave daje bolje rezultate i dugoročnije znanje. - Sve što deca praktično budu radila tokom školovanja kod nas nalaziće se u njihovom portfoliu koji će im koristiti pri bilo kakvom budućem angažmanu. Upravo iz tog razloga ćemo im omogućiti prilike da se oprobaju i rade u svojoj struci, ali i da budu motivisani da dalje idu na željene studije.
Odeljenja u dva smera imaće ukupno oko 20 đaka koji će na vežbama biti raspoređeni u još manjim grupama, što nastavnicima daje mogućnost da se više i bolje posvete učenicima, pa čak i da rade „jedan - na - jedan”.
- Na mojim časovima konverzacija će biti isključivo na engleskom jeziku, tako da je plan da naši đaci po završetku srednje imaju mogućnost da polažu ispite za sertifikate iz B2 ili C1 nivoa – navodi sagovornica, dodajući da će učenici mimo dva redovna časa nedeljno, imati još jedan, kao i mogućnost da idu na konsultacije, što će dovesti do toga da roditelji ne šalju decu na dodatne privatne časove. - Deca će moći i da biraju da slušaju dodatnu nastavu i iz nekih drugih predmeta, recimo iz matematike ili programiranja, zavisi šta odaberu. A ništa manje važan nije ni pedagoško-savetodavni rad koji ćemo imati sa đacima, budući da želimo da se deca u svakom smislu osećaju bezbedno i prijatno.
Tekst i foto: L. Radlovački