Нови средњошколски смерови: Сарадник у дигиталним медијима и техничар мултимедија

Пратећи трендове и потребе савременог друштва, неопходно је да образовни систем пронађе начин како да испрати и понуди компетенције функционалне за живот у 21. веку, али и да остане доследан својим основним принципима који су укорењени много раније.
Л. Радловачки/Наставница енглеског језика Светлана Теофиловић
Фото: Л. Радловачки/Наставница енглеског језика Светлана Теофиловић

Интегрисањем те две наизглед супротности, стварају се прилике идеалне за генерације жељне занатских вештина које су најтраженије под тренутним привредним небом. Такозвани златни пресек свега наведеног могуће је пронаћи у образовним профилима које нуди новосадска Средња школа савремених вештина и технологија „Фибоначи” (Арсе Теодоровића 5, fibonacci.edu.rs), као што су Сарадник у дигиталним медијима и Техничар мултимедија.

- Сарадник у дигиталним медијима је потпуно нов смер, док је Техничар мултимедија осавремењен и тренутно постоји у две београдске средње школе - објашњава професорка енглеског језика Светлана Теофиловић која, заједно са преосталих тридесетак колега у новооснованом наставничком корпусу, ишчекује прву генерацију ђака која ће сести у клупе у септембру. - Наша школа је одабрала ова два образовна профила која су слична, иако припадају другачијим областима рада, и која су изузетно тражена, будући да у Новом Саду имамо јавни медијски сервис, бројне продукцијске куће и агенције за дигитални маркетинг где би наши будући ученици могли да пронађу прилику за стицање искуства, али и запослење.

Сарадник у дигиталним медијима је највише оријентисан на креативан део посла у оквиру ког ће ученици креирати сценарије, садржаје за дигитални маркетинг, смишљати начине како да неку компанију или производ учине видљивијим и слично. Техничар мултимедија стећи ће знање неопходно за коришћење саме технике, односно најсавременије опреме, којом се одређени материјали снимају, обрађују и дизајнирају, како би се све даље дистрибуирало. Управо из тог разлога, одабрани наставници су експерти у својим областима, а међу њима су просветни радници са вишедеценијским искуствима, као и стручњаци запослени у продукцијским кућама и на јавном медијском сервису.

- Ипак, оно на чему ћемо ставити акценат јесте сама методологија рада која се до сада показала као најучинковитија, нарочито у западном образовном систему, а то значи да ће ученици током школовања активно радити на конкретним пројектима и имати такозвану проблемско-истраживачки оријентисану наставу - каже Теофиловићева, истичући да такав концепт наставе даје боље резултате и дугорочније знање. - Све што деца практично буду радила током школовања код нас налазиће се у њиховом портфолиу који ће им користити при било каквом будућем ангажману. Управо из тог разлога ћемо им омогућити прилике да се опробају и раде у својој струци, али и да буду мотивисани да даље иду на жељене студије.

Одељења у два смера имаће укупно око 20 ђака који ће на вежбама бити распоређени у још мањим групама, што наставницима даје могућност да се више и боље посвете ученицима, па чак и да раде „један - на - један”.

- На мојим часовима конверзација ће бити искључиво на енглеском језику, тако да је план да наши ђаци по завршетку средње имају могућност да полажу испите за сертификате из Б2 или Ц1 нивоа – наводи саговорница, додајући да ће ученици мимо два редовна часа недељно, имати још један, као и могућност да иду на консултације, што ће довести до тога да родитељи не шаљу децу на додатне приватне часове. - Деца ће моћи и да бирају да слушају додатну наставу и из неких других предмета, рецимо из математике или програмирања, зависи шта одаберу. А ништа мање важан није ни педагошко-саветодавни рад који ћемо имати са ђацима, будући да желимо да се деца у сваком смислу осећају безбедно и пријатно.

Текст и фото: Л. Радловачки

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести