Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

TEMA „DNEVNIKA”

MOTOCIKLISTI U SMRTNOJ OPASNOSTI Leto počinje, rizik raste VOZAČI DVOTOČKAŠA NAJRANJIVIJA KATEGORIJA U SAOBRAĆAJU

30.04.2025. 08:39 08:59
Izvor:
Dnevnik
с
Foto: arhiva Dnevnika

S lepim vremenom na ulicama i putevima u Srbiji sve je više vozača dvotočkaša, što donosi i veći rizik u saobraćaju, tako da ne treba da čudi činjenica da tokom proleća i leta najviše stradaju motociklisti i vozači mopeda.

Tokom prošle godine život je izgubilo njih 69, a kako navode u Ministarstvu unutrašnjih poslova, najčešći razlozi bili su brzina, rizični manevri i to što ih drugi vozači ne vide na vreme.

Vozači i putnici dvotočkaša su jedna od najranjivijih kategorija učesnika u saobraćaju, a dosadašnja istraživanja su pokazala da je zbog povoljnijih uslova za vožnju, najviše stradalih motociklista u julu.

Statistika pokazuje da vozači skutera ili motora u Srbiji imaju 250 puta veću mogućnost za pogibiju nego da isto prevozno sredstvo voze u Evropskoj uniji jer je vozačka kultura u Srbiji daleko ispod standarda.

Najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju motociklisti je neustupanje prvenstva prolaza motociklisti prilikom bočnog uključivanja na put s prvenstvom prolaza. 

с
Foto: arhiva Dnevnika

Dosadašnja istraživanja su pokazala da je zbog povoljnijih uslova za vožnju, najviše stradalih motociklista u julu

Na povećan broj nezgoda u kojima stradaju motociklisti utiče i neprilagođena brzina, preticanje, neraščišćeni putevi, neodgovarajuća oprema, alkohol, ali i slaba edukacija vozača. 

Veliki broj udesa posledica je činjenice da vozači često previde motocikliste ili ih jednostavno ne vide. Zato, kažu stručnjaci, treba imati što uočljiviju garderobu i zaštitnu opremu. Takođe, vozači automobila treba da budu posebno obazrivi, što, naravno, ne oslobađa vozače motocikala obaveze da preduzimaju određene preventivne mere.

Poginuo u Zrenjaninu

Poslednji slučaj nesreće u kojoj je poginuo vozač motocikla dogodio se u nedelju u Zrenjaninu prilikom sudara automobila i motora. Do tragedije je došlo kada je, kako se sumnja, LJ. Ć. (71) iz okoline Novog Bečeja, oko 5.40 časova, na raskrsnici ulica Žarka Zrenjanina i Voje Tankosića, automobilom marke golf naleteo na motocikl jamaha, kojim je upravljao četrdesetogodišnji muškarac, koji je usled zadobijenih povreda preminuo na licu mesta.

S druge strane, motociklisti moraju da budu svesni toga da ostali učesnici u saobraćaju ne očekuju znatno brže kretanje nego što je dozvoljeno na određenom delu puta ili naselju. Takođe, moraju sebe maksimalno da zaštite, odnosno da nose kacigu, da je zakopčaju i da nose zaštitnu opremu. Među značajnim rizicima je i preticanje s desne strane, kao i provlačenje između kolona vozila, takozvana cik-cak vožnja.

Bajkeri moraju uvek da imaju na umu da im je šansa da se povrede u saobraćaju 45 puta veća nego vozačima automobila, tako da obavezno moraju da prate situaciju oko sebe. 

а
Foto: Dnevnik

Ponekad vozači automobila ne paze na motore, razgovaraju telefonom, pričaju sa sagovornicima ili jednostavno ne gledaju u retrovizor. To su njihove greške koje vozači motocikala moraju da budu spremni nekako da isprave. 

Za čuvanje bezbednosti tokom vožnje najvažnija je koncentracija vozača, odgovarajuća oprema i poštovanje propisa, a pojedine greške koje se mere u sekundama mogu biti kobne.

Iz Ministarstva unutrašnjih poslova svakodnevno apeluju na sve učesnike u saobraćaju kako bi se očuvala bezbednost. Oni svake godine ukazuju vozačima autobusa, putničkih i teretnih vozila da u periodu kada se intenzivira moto sezona obrate posebnu pažnju na motocikliste i mopediste, te da poštuju pravila saobraćaja i postavljenu saobraćajnu signalizaciju.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar