ТЕМА „ДНЕВНИКА”
МОТОЦИКЛИСТИ У СМРТНОЈ ОПАСНОСТИ Лето почиње, ризик расте ВОЗАЧИ ДВОТОЧКАША НАЈРАЊИВИЈА КАТЕГОРИЈА У САОБРАЋАЈУ
С лепим временом на улицама и путевима у Србији све је више возача двоточкаша, што доноси и већи ризик у саобраћају, тако да не треба да чуди чињеница да током пролећа и лета највише страдају мотоциклисти и возачи мопеда.
Током прошле године живот је изгубило њих 69, а како наводе у Министарству унутрашњих послова, најчешћи разлози били су брзина, ризични маневри и то што их други возачи не виде на време.
Возачи и путници двоточкаша су једна од најрањивијих категорија учесника у саобраћају, а досадашња истраживања су показала да је због повољнијих услова за вожњу, највише страдалих мотоциклиста у јулу.
Статистика показује да возачи скутера или мотора у Србији имају 250 пута већу могућност за погибију него да исто превозно средство возе у Европској унији јер је возачка култура у Србији далеко испод стандарда.
Најчешћи узрок саобраћајних незгода у којима учествују мотоциклисти је неуступање првенства пролаза мотоциклисти приликом бочног укључивања на пут с првенством пролаза.
Досадашња истраживања су показала да је због повољнијих услова за вожњу, највише страдалих мотоциклиста у јулу
На повећан број незгода у којима страдају мотоциклисти утиче и неприлагођена брзина, претицање, нерашчишћени путеви, неодговарајућа опрема, алкохол, али и слаба едукација возача.
Велики број удеса последица је чињенице да возачи често превиде мотоциклисте или их једноставно не виде. Зато, кажу стручњаци, треба имати што уочљивију гардеробу и заштитну опрему. Такође, возачи аутомобила треба да буду посебно обазриви, што, наравно, не ослобађа возаче мотоцикала обавезе да предузимају одређене превентивне мере.
Погинуо у Зрењанину
Последњи случај несреће у којој је погинуо возач мотоцикла догодио се у недељу у Зрењанину приликом судара аутомобила и мотора. До трагедије је дошло када је, како се сумња, Љ. Ћ. (71) из околине Новог Бечеја, око 5.40 часова, на раскрсници улица Жарка Зрењанина и Воје Танкосића, аутомобилом марке голф налетео на мотоцикл јамаха, којим је управљао четрдесетогодишњи мушкарац, који је услед задобијених повреда преминуо на лицу места.
С друге стране, мотоциклисти морају да буду свесни тога да остали учесници у саобраћају не очекују знатно брже кретање него што је дозвољено на одређеном делу пута или насељу. Такође, морају себе максимално да заштите, односно да носе кацигу, да је закопчају и да носе заштитну опрему. Међу значајним ризицима је и претицање с десне стране, као и провлачење између колона возила, такозвана цик-цак вожња.
Бајкери морају увек да имају на уму да им је шанса да се повреде у саобраћају 45 пута већа него возачима аутомобила, тако да обавезно морају да прате ситуацију око себе.
Понекад возачи аутомобила не пазе на моторе, разговарају телефоном, причају са саговорницима или једноставно не гледају у ретровизор. То су њихове грешке које возачи мотоцикала морају да буду спремни некако да исправе.
За чување безбедности током вожње најважнија је концентрација возача, одговарајућа опрема и поштовање прописа, а поједине грешке које се мере у секундама могу бити кобне.
Из Министарства унутрашњих послова свакодневно апелују на све учеснике у саобраћају како би се очувала безбедност. Они сваке године указују возачима аутобуса, путничких и теретних возила да у периоду када се интензивира мото сезона обрате посебну пажњу на мотоциклисте и мопедисте, те да поштују правила саобраћаја и постављену саобраћајну сигнализацију.