Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

SRBI NE MENJAJU NAVIKE KADA JE LETOVANJE U PITANJU Najtraženiji Grčka, Turska i Crna Gora

04.05.2025. 09:38 10:02
Piše:
Izvor:
Dnevnik
more
Foto: Pixabay.com

Interesovanje građana Srbije za letnje aranžmane dosta je veliko, a tradicionalno najtraženije destinacije su Grčka, Turska i Crna Gora, iako su cene u odnosu na prošlu godinu više za pet do 15 odsto – kaže direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić.

- Tradicionalno, najposećenija i najznačajnija je pre svega Grčka, gde i ove godine očekujem gotovo milion naših turista da boravi, zatim Crna Gora, Turska, Egipat, Tunis, Španija, Italija, Bugarska, Hrvatska. Ima tu i manjih destinacija koje se iz godinu u godinu pojavljuju, kao što je, recimo, Albanija ili Kipar, gde takođe borave naši turisti, ali ne u tako velikom broju. 

Seničić kaže da statistika, međutim, pokazuje da je oko 10 odsto manje prodatih aranžmana nego prošle godine. 

- Moramo da imamo u vidu da postoje određene društvene okolnosti trenutno u našoj zemlji koje ne pogoduju putovanjima. Određeni broj škola nije radio i još uvek se ne znaju tačni datumi kada će se škola završiti, kada će biti prijemni ispit i to svakako utiče na odluke roditelja kada će se putovati na more. Verujem da, ako se situacija stabilizuje u narednih 15 do 20 dana, ipak možemo dostići nivo koji je bio prethodne sezone - kaže Seničić. 

Po njegovim rečima, cena apartmanskog smeštaja u Grčkoj za četvoročlanu porodicu u junu iznosi od 400 do 450 evra. U sezoni je to duplo, između 850 i 1.000 evra. 

- U predsezoni, a to je ono što sve češće naši putnici koriste, kraj maja pa do 10. ili 15. juna i od kraja avgusta do kraja septembra, cene su značajno niže i možemo otići u Grčku sa sveobuhvatnim prevozom i smeštajem u apartmanima i za 150 evra po osobi - dodaje.

Osvrćući se na uvođenje ETIAS sistema za ulazak u zemlje šengena, rekao je da tu nema novih vesti i da on još neće biti uveden. 

- Nema od ETIAS-a ništa ove godine, ni E-Sistema. To su dva sistema o kojima se priča već godinama da će biti uvedeni, ali još uvek nisu. Odloženo je njihovo uvođenje sigurno do oktobra ove godine. Putujemo ove sezone kao što smo putovali i ranije. Ima puno tehničkih problema koji moraju da se reše - kaže on. 

Sedam top destinacija

Prema najnovijim podacima internet pretrage, sedam destinacija su trenutno najguglanije i najpoželjnije za letnju sezonu 2025. godine. To su Turska, Grčka, Malta, Italija, Egipat, Portugal i Kipar. Sudeći prema tim pretragama, putnici su pokazali veliko interesovanje za mesta na Mediteranu. Prisutan je rastući trend za velnes, ali i avanturistička putovanja, a sve popularniji su Sardinija i Ikarija zbog svoje jedinstvene ponude.

Kako kaže,  zbog okolnosti u zemlji imamo značajan pad rezervacija za naredni period i da će se tek u junu videti prava slika koliko će to uticati na turističku industriju. Dodaje da smo očekivali do 20 odsto veći broj gostiju iz inostranstva, ali da okolnosti u zemlji negativno utiču na broj stranih turista. 

- Takva je situacija, nažalost, i u narednih mesec ili dva prema bukinzima i informacijama koje smo dobili iz hotela. Isto tako vidimo da se smanjio broj rezervacija i da ima veliki broj otkaza kada je reč o rent-a-car kompanijama. To nam govori da je jedan dobar deo poslovnih putovanja  otkazan, jer to su oni gosti koji su nam najznačajniji i koji najviše novca troše. Neke manje manifestacije i kongresi su takođe otkazani - kaže  Seničić. 

Po njegovim rečima, ipak nas posećuju gosti iz okruženja, ali da ima gostiju i iz Turske, Bugarske i Rusije, kao i Kine. 

- Imamo pad gostiju, recimo, iz Izraela, koji gotovo i ne dolaze u prethodne dve ili tri godine. Imamo neka tržišta koja polako stagniraju i to i jeste razlog zbog čega treba biti pomalo oprezan i zabrinut i nastaviti sa promocijom Srbije, jer osim što nam ljudi sad trenutno ne dolaze, urušava se slika jedne sigurne destinacije, a to je ono što može dugoročno da bude problem Srbiji  - ukazuje Seničić.

Trenutna situacija u zemlji, kako kaže,  negativno utiče i na našu industriju, jer se ne realizuje veliki broj đačkih putovanja. To utiče na unutrašnji promet u Srbiji u velikoj meri, pogotovo za one objekte koji nisu na komercijalnom tržištu, nego koji žive pre svega od dečjeg i omladinskog turizma. Dodaje da se zbog toga što određen broj škola nije radio ne realizuju ekskurzije i postoji zarobljen novac roditelja koji su te ekskurzije platili. 

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar