POZNATI SRPSKI DOKTOR, RANKO RAJOVIĆ, SPOMENUO JEDNU POSEBNO VAŽNU DEČIJU AKTIVNOST Izdvojio i tri NAJVAŽNIJA predmeta u školi, iznenadićete se koji su: "Zašto to ne vratimo u škole?"
Pažnja se, naročito u nižim razredima usmerava na matematiku i srpski jer nam se čini da je ipak najvažnije da dete nauči pravilno da govori, da čita, kao i da nauči brojeve i osnovne matematičke operacije.
Kada su u pitanju školski predmeti, većina smatra da su likovno, muzičko i fizičko potpuno sporedni, da ne kažemo nebitni predmeti. Pažnja se, naročito u nižim razredima usmerava na matematiku i srpski jer nam se čini da je ipak najvažnije da dete nauči pravilno da govori, da čita, kao i da nauči brojeve i osnovne matematičke operacije.
I jeste sve to, naravno, bitno, ali stručnjak za razvoj dece dr Ranko Rajović smatra da su upravo ti "nebitni" predmeti – likovno, muzičko i fizičko, među najvažnijima kada je u pitanju razvoj dece, a objasnio je i zašto.
"Dete koje mora da svira, recimo, gleda note. I sad te note mora da pročita, da protumači, to ide na prstiće, i recimo, svira klavir, to su dve ruke odvojeno. To je jako važan kognitivni proces. Onda, recimo, fizičko – kretanje, rotacija, ravnoteža. Mi u školama gde radimo, gde se sprovodi NTC sistem, u prvom-drugom razredu razapnemo lastiš između klupa, okačimo zvončiće. I šta smo dobili, koji fenomen? Svi se javljaju, zašto? Pa, da idu do table. Napišu nešto i unazad na mesto. Evo ga, kretanje svaki dan, četiri sata", rekao je dr Rajović, pa se osvrnuo i na likovno.
"Ja bih pre tu rekao da je jako važna fina motorika. U redu je da oni crtaju, ali ’ajde da se razvija svih deset prstiju, plastelin, glina, da nešto prave svojim prstima. Tako da bih tu gledao prednost tih predmeta. To je formiranje dubokih regija mozga, a ne odmah da se ide na matematiku, na gramatiku, doći će i to. Prvo ide ovo kao osnova razvoja deteta, a onda ide neka ta nadogradnja".
Dr Rajović je istakao da bi posebno pomenuo folklor, kao koristan za razvoj dece.
"Posebno bih istakao folklor, tu je sad sve objedinjeno, i muzika i kretanje i ritam, i šta u kom momentu dete radi. Tu se zapravo povezuju sve regije mozga. A recimo, čujem često, roditelji se stide folklora. Pa to je naša kultura, tradicija. Zašto to ne vratimo u škole? Mene da neko pita, to bi bilo zakonom obavezno bar do četvrtog razreda. Prvo što nauče svoju kulturu, tradiciju, kreću se, spretni su, okretni, slušaju muziku. To su jako važni kao neki treninzi za mozak", zaključio je ovaj stručnjak.