Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

TE­MA „DNEV­NI­KA”

ŠPANCI ĆE GRADITI MOST KOJI ĆE PROMENITI ŽIVOT ŽITELJA BAČKE PALANKE Investicija vredna 126 miliona evra povezuje Bačku i Srem NEŠTIN I VIZIĆ NEĆE BITI SLEPO CREVO

03.07.2025. 08:29 09:32
Izvor:
Dnevnik
комбо
Foto: Dnevnik, projektna dokumentacija

Most ko­ji će po­ve­zi­va­ti Bač­ku Pa­lan­ku i Ne­štin i Vi­zić gra­di­će špan­ska kom­pa­ni­ja „Cen­tu­ni­on” sa ko­jom je pot­pi­san Me­mo­ran­dum o raz­u­me­va­nju u de­cem­bru 2023. go­di­ne.

Ti­me je na­či­njen  još je­dan ko­rak ka iz­grad­nji no­vog mo­sta pre­ko Du­na­va u ovom gra­du ko­ji du­go oče­ku­ju mno­gi sta­nov­ni­ci ovog kra­ja. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ovo je potvrdio u ponedeljak u Madridu posle razgovora s premijerom Španije  Pedrom Sančezom. Predsednik je naveo da je sa Sančezom detaljnije razgovarao o ekonomskim odnosima i kako da se ti odnosi unaprede. “Ono što je važno za ljude u Bačkoj Palanci, u tom divnom gradu, jeste to da će španska kompanija sa nama uskoro potpisati ugovor o izgradnji mosta koji je oko 126 miliona evra. To je velika stvar za ljude u Bačkoj Palanci. To su čekali, rekao bih, decenijama i to ćemo sa Špancima zajedno da radimo”, kazao je Vučić.

1.915 me­tra du­ži­na sa­mog mo­sta 

most
Foto: Projektna dokumentacija

U budžetu Republike Srbije za 2025. godinu predviđeno je 17,1 milijarda dinara za izgradnju mosta preko Dunava u Bačkoj Palanci. Očekuje se da će izgradnja mosta značajno doprineti razvoju opštine Bačka Palanka, omogućavajući bržu i efikasniju komunikaciju između Bačke Palanke i sremskih sela, kao i bolju povezanost sa ostatkom Srbije. Takođe, most će imati strateški značaj, jer će povezivati opštinu Bačka Palanka sa Republikom Srpskom i Mačvom, čime će se otvoriti nove mogućnosti za ekonomski i društveni razvoj regiona.

Raz­mak iz­me­đu cen­tral­nih stu­bo­va na plov­nom pu­tu iz­no­si­će  170 me­ta­ra, dok će spo­red­ni ra­spo­ni iz­nad vo­de bi­ti ši­ro­ki po 114,5 me­ta­ra

Ka­ko su „Dnev­ni­ku” ra­ni­je re­kli u  JP „Pu­te­vi Sr­bi­je“,  du­ži­na tra­se pu­ta za­jed­no sa mo­stom pre­ko Du­na­va  i pri­la­znim kon­struk­ci­ja­ma je oko 3.500 me­ta­ra, dok je du­ži­na sa­mog mo­sta 1.915 me­traa. Osim to­ga pla­ni­ra­na je ve­za mo­sta sa auto-pu­tem Be­o­grad–Za­greb, ko­ja će bi­ti us­po­sta­vlje­na na prav­cu Bač­ka Pa­lan­ka – Ne­štin – Vi­zić – Er­de­vik – pe­tlja Ku­zmin.
To će znat­no olak­ša­ti ži­vot sta­nov­ni­ci­ma srem­skih se­la Ne­šti­na i Vi­zi­ća ko­ji pri­pa­da­ju op­šti­ni Bač­ka Pa­lan­ka, a ko­ji sa­da do sre­di­šta op­šti­ne mo­gu da do­đu sa­mo pre­ko Hr­vat­ske, pre­la­ze­ći gra­ni­cu kod Ilo­ka u Vu­ko­var­sko-srem­skoj žu­pa­ni­ji. Je­di­na spo­na sa Bač­kom Pa­lan­kom bio im je, a i još je, most iz­me­đu ovog gra­da i Ilo­ka.

Pla­ni­ra­na je ve­za mo­sta sa auto-pu­tem Be­o­grad–Za­greb, ko­ja će bi­ti us­po­sta­vlje­na na prav­cu Bač­ka Pa­lan­ka – Ne­štin – Vi­zić – Er­de­vik – pe­tlja Ku­zmin

мост
Foto: Projektna dokumentacija

Osim pe­ri­pe­ti­ja zbog kon­tro­le i za­dr­ža­va­nja na gra­ni­ci, ko­je ima­ju svi sta­nov­ni­ci Ne­šti­na i Vi­zi­ća pri od­la­sku na po­sao, u ško­lu ili ne­kom dru­gom po­tre­bom u cen­tar svo­je op­šti­ne, po­se­ban pro­blem ima­ju po­ljo­pri­vred­ni­ci iz ovih se­la, jer od ula­ska Hr­vat­ske u EU ne mo­gu da pre­no­se svo­je pro­iz­vo­de pre­ko mo­sta iz­me­đu Ilo­ka i Bač­ke Pa­lan­ke.

- Odluka o izgradnji ovog mosta je isto­rij­ska za op­šti­nu Bač­ka Pa­lan­ka. Po­seb­no za sta­nov­ni­ke Vi­zi­ća i Ne­šti­na, ko­ji na ovaj tre­nu­tak če­ka­ju de­ce­ni­ja­ma. Ovo će biti most ko­ji će zna­čaj­no una­pre­di­ti kva­li­tet ži­vo­ta gra­đa­na ova dva na­se­lja. I ko­ji, na­kon iz­grad­nje mo­sta vi­še ne­će mo­ra­ti da gu­be vre­me na če­ka­nje na gra­nič­nim pre­la­zi­ma, ni­ti da tro­še no­vac na za­o­bi­la­zno pu­to­va­nje – re­kao je za „Dnev­nik” pred­sed­nik op­šti­ne Bač­ka Pa­lan­ka Bra­ni­slav Šu­šni­ca. Pre­ma nje­go­vim re­či­ma, most će im omo­gu­ći­ti da za ma­nje od 20 mi­nu­ta stig­nu do Bač­ke Pa­lan­ke i oba­ve sve svo­je po­slo­ve. 

U budžetu Republike Srbije za 2025. godinu predviđena je 17,1 milijarda dinara za izgradnju mosta preko Dunava u Bačkoj Palanci

Sa­ma op­šti­na Bač­ka Pa­lan­ka po­kre­nu­la je još pre de­se­tak go­di­na ini­ci­ja­ti­vu za iz­grad­nju mo­sta ko­ji bi bio ne­ko­li­ko ki­lo­me­ta­ra pre po­sto­je­ćeg Mo­sta brat­stva i je­din­stva, a ko­ji po­ve­zu­je Bač­ku Pa­lan­ku i Ilok. 

нештин
Foto: Dnevnik

Ka­ko je na­ve­de­no u pro­jekt­nom za­dat­ku, most je deo dr­žav­nog pu­ta IV re­da i sa­sto­ji se od cen­tral­nog de­la mo­sta pre­ko plov­nog pu­ta Du­na­va i pri­stu­pu­nih de­lo­va mo­sta sa bač­ke i srem­ske stra­ne. Most pre­la­zi pre­ko ko­ri­do­ra pred­met­ne de­o­ni­ce dr­žav­nog pu­ta IV re­da broj 19, ne­ka­te­go­ri­sa­nog pu­ta, od­bram­be­nog na­si­pa, re­ke Du­nav, šu­ma i šum­skog ze­mlji­šta i po­ljo­pri­vred­nog ze­mlji­šta . 
Sred­nji stu­bo­vi mo­sta ko­ji no­se su­per­struk­tu­ru sa­sto­je se iz dva vit­ka pa­ra­lel­na stu­ba na raz­ma­ku od 10 me­ta­ra. Na kraj­njim stu­bo­vi­ma, isto­vet­ne ge­o­me­tri­je kao sred­nji, vi­si­ne 21 i 39 me­ta­ra, bi­će oslo­nje­nje pri­la­zne kon­struk­ci­je. Raz­mak iz­me­đu cen­tral­nih stu­bo­va na plov­nom pu­tu iz­no­si­će  170 me­ta­ra, dok će spo­red­ni ra­spo­ni iz­nad vo­de bi­ti ši­ro­ki po 114,5 me­ta­ra. Sa boč­nih stra­na na cen­tral­nom de­lu pred­vi­đe­ne su pri­la­zne sa­o­bra­ćaj­ni­ce (ram­pe) sa tip­skim ra­spo­ni­ma od 50 me­ta­ra.

Ista konfiguracija kao kod Beške

Prema idejnom rešenju koje je svojevremeno izradila firma „DB Inženjering”, most koji će biti izgrađen će ličiti na onaj kod Beške.

- Morfologija terena i nastanak tih terena kroz istoriju su slični, a uz to je i ista reka u pitanju. Čak je i dužina oba mosta približno ista, oko dva kilometra, a i denivelacija leve i desne obale Dunava je preko 50 metara, što je još jedna sličnost s mostom kod Beške -  prenela je „Gradnja.rs“ obrazloženje. Objašnjeno je i da tako velika visinska razlika terena leve i desne obale reke zahteva visoke stubove mosta koji su projektovani kao vitki, da bi istovremeno zadovoljili sve ekonomske i konstruktivne kriterijume.

визић
Foto: Dnevnik

„Osim ovog mo­sta, či­ja će du­ži­na iz­no­si­ti sko­ro dva ki­lo­me­tra, tač­ni­je 1.915 me­ta­ra, sa pri­stup­nim  sa­o­bra­ćaj­ni­ca­ma ko­je će­mo ra­di­ti sa obe stra­ne, ne­će­mo olak­ša­ti sa­mo ži­vot lju­di­ma iz Ne­šti­na i Vi­zi­ća, ko­ji sva­ko­ga da­na do­bi­ja­ju po osam pe­ča­ta u svo­jim pa­so­ši­ma, već će­mo omo­gu­ći­ti i raz­voj sa­me Bač­ke Pa­lan­ke. 

паланка
Foto: Dnevnik

Osim mosta, za Bačku Palanku je važna vest i to što će se graditi brza saobraćajnice od Novog Sada do Bačke Palanke, tačno do novog mosta, što bi i najvećem vojvođanskom gradu, kao i njemu bliskim opštinama Temerin i Žabalj, omogućilo prečicu ka Republici Srpskoj.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar