clear sky
28°C
03.07.2025.
Нови Сад
eur
117.1782
usd
99.3878
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТЕ­МА „ДНЕВ­НИ­КА”

ШПАНЦИ ЋЕ ГРАДИТИ МОСТ КОЈИ ЋЕ ПРОМЕНИТИ ЖИВОТ ЖИТЕЉА БАЧКЕ ПАЛАНКЕ Инвестиција вредна 126 милиона евра повезује Бачку и Срем НЕШТИН И ВИЗИЋ НЕЋЕ БИТИ СЛЕПО ЦРЕВО

03.07.2025. 08:29 09:32
Извор:
Дневник
комбо
Фото: Дневник, пројектна документација

Мост ко­ји ће по­ве­зи­ва­ти Бач­ку Па­лан­ку и Не­штин и Ви­зић гра­ди­ће шпан­ска ком­па­ни­ја „Цен­ту­ни­он” са ко­јом је пот­пи­сан Ме­мо­ран­дум о раз­у­ме­ва­њу у де­цем­бру 2023. го­ди­не.

Ти­ме је на­чи­њен  још је­дан ко­рак ка из­град­њи но­вог мо­ста пре­ко Ду­на­ва у овом гра­ду ко­ји ду­го оче­ку­ју мно­ги ста­нов­ни­ци овог кра­ја. Председник Србије Александар Вучић ово је потврдио у понедељак у Мадриду после разговора с премијером Шпаније  Педром Санчезом. Председник је навео да је са Санчезом детаљније разговарао о економским односима и како да се ти односи унапреде. “Оно што је важно за људе у Бачкој Паланци, у том дивном граду, јесте то да ће шпанска компанија са нама ускоро потписати уговор о изградњи моста који је око 126 милиона евра. То је велика ствар за људе у Бачкој Паланци. То су чекали, рекао бих, деценијама и то ћемо са Шпанцима заједно да радимо”, казао је Вучић.

1.915 ме­тра ду­жи­на са­мог мо­ста 

most
Фото: Пројектна документација

У буџету Републике Србије за 2025. годину предвиђено је 17,1 милијарда динара за изградњу моста преко Дунава у Бачкој Паланци. Очекује се да ће изградња моста значајно допринети развоју општине Бачка Паланка, омогућавајући бржу и ефикаснију комуникацију између Бачке Паланке и сремских села, као и бољу повезаност са остатком Србије. Такође, мост ће имати стратешки значај, јер ће повезивати општину Бачка Паланка са Републиком Српском и Мачвом, чиме ће се отворити нове могућности за економски и друштвени развој региона.

Раз­мак из­ме­ђу цен­трал­них сту­бо­ва на плов­ном пу­ту из­но­си­ће  170 ме­та­ра, док ће спо­ред­ни ра­спо­ни из­над во­де би­ти ши­ро­ки по 114,5 ме­та­ра

Ка­ко су „Днев­ни­ку” ра­ни­је ре­кли у  ЈП „Пу­те­ви Ср­би­је“,  ду­жи­на тра­се пу­та за­јед­но са мо­стом пре­ко Ду­на­ва  и при­ла­зним кон­струк­ци­ја­ма је око 3.500 ме­та­ра, док је ду­жи­на са­мог мо­ста 1.915 ме­траа. Осим то­га пла­ни­ра­на је ве­за мо­ста са ауто-пу­тем Бе­о­град–За­греб, ко­ја ће би­ти ус­по­ста­вље­на на прав­цу Бач­ка Па­лан­ка – Не­штин – Ви­зић – Ер­де­вик – пе­тља Ку­змин.
То ће знат­но олак­ша­ти жи­вот ста­нов­ни­ци­ма срем­ских се­ла Не­шти­на и Ви­зи­ћа ко­ји при­па­да­ју оп­шти­ни Бач­ка Па­лан­ка, а ко­ји са­да до сре­ди­шта оп­шти­не мо­гу да до­ђу са­мо пре­ко Хр­ват­ске, пре­ла­зе­ћи гра­ни­цу код Ило­ка у Ву­ко­вар­ско-срем­ској жу­па­ни­ји. Је­ди­на спо­на са Бач­ком Па­лан­ком био им је, а и још је, мост из­ме­ђу овог гра­да и Ило­ка.

Пла­ни­ра­на је ве­за мо­ста са ауто-пу­тем Бе­о­град–За­греб, ко­ја ће би­ти ус­по­ста­вље­на на прав­цу Бач­ка Па­лан­ка – Не­штин – Ви­зић – Ер­де­вик – пе­тља Ку­змин

мост
Фото: Пројектна документација

Осим пе­ри­пе­ти­ја због кон­тро­ле и за­др­жа­ва­ња на гра­ни­ци, ко­је има­ју сви ста­нов­ни­ци Не­шти­на и Ви­зи­ћа при од­ла­ску на по­сао, у шко­лу или не­ком дру­гом по­тре­бом у цен­тар сво­је оп­шти­не, по­се­бан про­блем има­ју по­љо­при­вред­ни­ци из ових се­ла, јер од ула­ска Хр­ват­ске у ЕУ не мо­гу да пре­но­се сво­је про­из­во­де пре­ко мо­ста из­ме­ђу Ило­ка и Бач­ке Па­лан­ке.

- Одлука о изградњи овог моста је исто­риј­ска за оп­шти­ну Бач­ка Па­лан­ка. По­себ­но за ста­нов­ни­ке Ви­зи­ћа и Не­шти­на, ко­ји на овај тре­ну­так че­ка­ју де­це­ни­ја­ма. Ово ће бити мост +ко­ји ће зна­чај­но уна­пре­ди­ти ква­ли­тет жи­во­та гра­ђа­на ова два на­се­ља. И ко­ји, на­кон из­град­ње мо­ста ви­ше не­ће мо­ра­ти да гу­бе вре­ме на че­ка­ње на гра­нич­ним пре­ла­зи­ма, ни­ти да тро­ше но­вац на за­о­би­ла­зно пу­то­ва­ње – ре­као је за „Днев­ник” пред­сед­ник оп­шти­не Бач­ка Па­лан­ка Бра­ни­слав Шу­шни­ца. Пре­ма ње­го­вим ре­чи­ма, мост ће им омо­гу­ћи­ти да за ма­ње од 20 ми­ну­та стиг­ну до Бач­ке Па­лан­ке и оба­ве све сво­је по­сло­ве. 

У буџету Републике Србије за 2025. годину предвиђена је 17,1 милијарда динара за изградњу моста преко Дунава у Бачкој Паланци

Са­ма оп­шти­на Бач­ка Па­лан­ка по­кре­ну­ла је још пре де­се­так го­ди­на ини­ци­ја­ти­ву за из­град­њу мо­ста ко­ји би био не­ко­ли­ко ки­ло­ме­та­ра пре по­сто­је­ћег Мо­ста брат­ства и је­дин­ства, а ко­ји по­ве­зу­је Бач­ку Па­лан­ку и Илок. 

нештин
Фото: Дневник

Ка­ко је на­ве­де­но у про­јект­ном за­дат­ку, мост је део др­жав­ног пу­та IV ре­да и са­сто­ји се од цен­трал­ног де­ла мо­ста пре­ко плов­ног пу­та Ду­на­ва и при­сту­пу­них де­ло­ва мо­ста са бач­ке и срем­ске стра­не. Мост пре­ла­зи пре­ко ко­ри­до­ра пред­мет­не де­о­ни­це др­жав­ног пу­та IV ре­да број 19, не­ка­те­го­ри­са­ног пу­та, од­брам­бе­ног на­си­па, ре­ке Ду­нав, шу­ма и шум­ског зе­мљи­шта и по­љо­при­вред­ног зе­мљи­шта . 
Сред­њи сту­бо­ви мо­ста ко­ји но­се су­пер­струк­ту­ру са­сто­је се из два вит­ка па­ра­лел­на сту­ба на раз­ма­ку од 10 ме­та­ра. На крај­њим сту­бо­ви­ма, исто­вет­не ге­о­ме­три­је као сред­њи, ви­си­не 21 и 39 ме­та­ра, би­ће осло­ње­ње при­ла­зне кон­струк­ци­је. Раз­мак из­ме­ђу цен­трал­них сту­бо­ва на плов­ном пу­ту из­но­си­ће  170 ме­та­ра, док ће спо­ред­ни ра­спо­ни из­над во­де би­ти ши­ро­ки по 114,5 ме­та­ра. Са боч­них стра­на на цен­трал­ном де­лу пред­ви­ђе­не су при­ла­зне са­о­бра­ћај­ни­це (рам­пе) са тип­ским ра­спо­ни­ма од 50 ме­та­ра.

Иста конфигурација као код Бешке

Према идејном решењу које је својевремено израдила фирма „ДБ Инжењеринг”, мост који ће бити изграђен ће личити на онај код Бешке.

- Морфологија терена и настанак тих терена кроз историју су слични, а уз то је и иста река у питању. Чак је и дужина оба моста приближно иста, око два километра, а и денивелација леве и десне обале Дунава је преко 50 метара, што је још једна сличност с мостом код Бешке -  пренела је „Градња.рс“ образложење. Објашњено је и да тако велика висинска разлика терена леве и десне обале реке захтева високе стубове моста који су пројектовани као витки, да би истовремено задовољили све економске и конструктивне критеријуме.

визић
Фото: Дневник

„Осим овог мо­ста, чи­ја ће ду­жи­на из­но­си­ти ско­ро два ки­ло­ме­тра, тач­ни­је 1.915 ме­та­ра, са при­ступ­ним  са­о­бра­ћај­ни­ца­ма ко­је ће­мо ра­ди­ти са обе стра­не, не­ће­мо олак­ша­ти са­мо жи­вот љу­ди­ма из Не­шти­на и Ви­зи­ћа, ко­ји сва­ко­га да­на до­би­ја­ју по осам пе­ча­та у сво­јим па­со­ши­ма, већ ће­мо омо­гу­ћи­ти и раз­вој са­ме Бач­ке Па­лан­ке. 

паланка
Фото: Дневник

Осим моста, за Бачку Паланку је важна вест и то што ће се градити брза саобраћајнице од Новог Сада до Бачке Паланке, тачно до новог моста, што би и највећем војвођанском граду, као и њему блиским општинама Темерин и Жабаљ, омогућило пречицу ка Републици Српској.

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар